nieuws

Allianz wil naar één label voor alle Europese internetdochters

Archief

Op eigen site

Vanaf medio september biedt Allianz op de eigen site of via die van het intermediair online verzekeringen aan. Wie online sluit, krijgt direct een tussenpersoon toegewezen. Wel zijn er plannen om met een ander internetlabel de Europese markt op te gaan, waarbij de naam Allianz niet of minder herkenbaar zal zijn: "We stoppen niet", heeft Allianz24-directeur Markus Rehle aan klanten laten weten. "Allianz24 wordt onder een nieuwe naam een Europees merk."
 
Voor Allsecur, het online label van Allianz in ons land, heeft dat volgens directielid Sjoerd Laarberg geen gevolgen. "Mij is niets bekend over een nieuwe naam. De introductie van de naam Allsecur is een nationale keus geweest." Die naam zou echter best eens in Europees verband gehanteerd kunnen gaan worden: Allianz Frankrijk heeft zijn internetdochter inmiddels ook de naam Allsecur gegeven.
 
Verlies
Allianz verliest in Duitsland al jaren marktaandeel in autoverzekeringen, al blijft het de grootste aanbieder. Het totale premievolume van de Duitse autoverzekeraars is vorig jaar met 2% teruggelopen tot € 20,4 (20,8) mld. Van de grootste twintig concern konden alleen Zurich en VHV Allgemeine groei boeken; marktleider Allianz verloor 4% en kwam uit op € 3,42 (3,56) mld premie.
 
Zurich-dochter DA Direkt is met € 263 mln de grootste direct writer op de markt, gevolgd door HUK24 met € 256 mln premieomzet. Vereinte Spezial, de risicodrager van Allianz24, komt niet verder dan € 105 (86) mln bij een schadelast van € 143 mln.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.