nieuws

Aida van Arag nog niet vlekkeloos

Archief

Het nieuwe administratiesysteem Aida van rechtsbijstandverzekeraar Arag  verloopt nog niet vlekkeloos. “Na de conversie bleek dat een klein deel van de polissen – tussen de 2% tot 4% – niet goed is overgekomen naar Aida. Een speciaal ingericht team is druk bezig om de desbetreffende polissen individueel te beoordelen en handmatig te verwerken”, aldus directievoorzitter Marc van Erven.

Aida van Arag nog niet vlekkeloos

De topman zegt dit in een nieuwsbrief voor het intermediair en geeft hierin tekst en uitleg over de problemen. In het kader van de conversie moesten alle polissen opnieuw ingericht worden en moesten miljoenen data met historie geconverteerd en gekoppeld worden. Volgens Van Erven was in het kader van de prolongaties alles goed voorbereid, getest en gecontroleerd. "U mag ook van ons verwachten dat wat wij aanleveren, klopt. Daarom balen wij er ook stevig van dat het bij sommige polissen toch verkeerd is gelopen."
In april van dit jaar zei Van Erven in een interview in AssurantieMagazine al dat het "bouwen van een systeem één is, maar dat het converteren van oude data naar nieuwe data zonder dataverlies vers twee is".

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.