nieuws

Zelfbediening voor klant Polis Direct

Archief

Klant toegang tot

 

administratiesysteem

 

Klanten van Polis Direct (Bovag) kunnen sinds kort via Mijn Polis Direct polissen sluiten, wijzigingen doorgeven, betalingsmogelijkheden wijzigen, dekkingen wijzigen en schades doorgeven.

 

Deze mogelijkheden zijn inderdaad niet uniek, zegt manager e-business Vincent Thelosen. "Maar wat volgens mij wel uniek is, is dat de klant rechtstreeks in ons administratiesysteem aan het werk is en er geen mensenhanden meer aan te pas komen. De klant zit op de stoel van de medewerker."

 

In 2007 heeft Polis Direct zijn interne automatisering volledig opnieuw opgezet. Daarbij is gebruik gemaakt van de Software Suite van het Israëlische softwarebedrijf Idit, met een vestiging in het Belgische Mechelen. De Software Suite is een soort pakket dat alle bedrijfsfuncties geïntegreerd aanbiedt. De software is geschikt voor intermediair, direct writers en assurantiemakelaars.

 

Internetverkoop

In oktober van 2007 is Polis Direct online gegaan met het Thuispakket (inboedel, opstal, aansprakelijkheid, rechtsbijstand, gezinsongevallen). Halverwege 2008 ging de autopolis online en nu is het Bovag-bedrijf live gegaan met Mijn Polis Direct.

 

"Door de inzet van Mijn Polis Direct worden onze medewerkers aanzienlijk ontlast. Een grote stroom van de werkzaamheden verloopt nu via het internet", aldus Thelosen. "Bijkomend voordeel is ook dat onze medewerkers zich nu nog meer met inhoudelijke zaken kunnen bezighouden en dat ze in de toekomst nog pro-actiever de markt op kunnen gaan. Daar is nu tijd voor."

 

Als extern motief om Mijn Polis Direct in de markt te zetten, noemt Thelosen het opvangen van piekschades, zoals hagelschade. "Klanten kunnen nu zelf de schade melden." Maar zeker ook het gemak voor de klant om op welk tijdstip dan ook zijn wijzigingen te kunnen doorvoeren.

 

Wensen

Er blijft nog wel een wensenlijst over voor Polis Direct om in de toekomst de mogelijkheden uit te breiden. "Zo willen we te zijner tijd ook de status van de schadeafhandeling laten zien."

 

Digitale polis

Afgelopen jaar is Polis Direct aan de slag gegaan met de digitale polis. "Wij werken met een gecertificeerde digitale polis. Die voldoet aan een aantal gestelde criteria, zoals een verzegelde PDF met gecertificeerde handtekening. Daarmee laten we zien dat de polis daadwerkelijk van ons afkomstig is. De authenticicatie is geborgd. Verder is de polis opgeslagen op een zogeheten duurzame drager. Wij werken voor de digitale polis samen met DigiNotar", aldus Thelosen.

 

Polis Direct werkt zoveel mogelijk papierloos. "Het online versturen van de polissen scheelt 75% op de kosten. Van de resterende 25%, neemt de groene kaart het merendeel in beslag."

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.