nieuws

Omzet Duitse autoverzekeraars blijft krimpen

Archief

Het premievolume van de autoverzekeraars in Duitsland is vorig jaar met 2% teruggelopen tot € 20,4 (20,8) mld. Van de grootste twintig concern konden alleen Zurich en VHV Allgemeine groei boeken; marktleider Allianz verloor 4% en kwam uit op € 3,42 (3,56) mld.

Omzet Duitse autoverzekeraars blijft krimpen

De scherpe prijsconcurrentie lijkt bij de oosterburen nog altijd niet voorbij; daarnaast drukt ook een dalend aantal nieuw verkochte personenauto's de premie-inkomsten van de motorrijtuigenverzekeraars. VHV Allgemeine dankte de groei tot € 857 (827) mln overigens geheel aan de eind 2007 gestarte Hannoversche Direkt, terwijl Zurich garen spon bij de nieuwe joint venture met automobilistenclub Adac, die met € 138 mln direct stevig bijdroeg aan de omzet van € 959 (905) mln.
Zurich-dochter DA Direkt is met € 263 mln de grootste direct writer op de markt, gevolgd door HUK24 met € 256 mln premieomzet. Vereinte Spezial, waar Allianz24 onderdeel van is, komt niet verder dan € 105 (86) mln.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.