nieuws

‘Helft zakelijke klanten snijdt in verzekeringspakket’

Archief

Meer dan 50% van de zakelijke klanten snijdt als gevolg van de economische crisis momenteel in zijn verzekeringsdekkingen. Dat wijst een onderzoek onder de 1.700 leden van de Britse intermediairorganisatie Biba uit. Voorts zegt 23% van de Biba-assurantiekantoren dat ook particuliere klanten bezuinigen op hun premiebetalingen.

‘Helft zakelijke klanten snijdt in verzekeringspakket’

Volgens de Biba-kantoren snijden bedrijven vooral in de niet-noodzakelijke verzekeringsdekkingen (45%); een klein deel zet het mes zelfs in essentiële zaken. "Biba-leden melden over een brede linie een reductie van hun inkomen, als gevolg van de ontberingen die hun klanten moeten doorstaan", stelt de brancheorganissatie in een toelichting.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.