nieuws

Belgische verzekeraar Fortis lijdt imagoschade

Archief

De Belgische verzekeringsgroep Fortis AG, recent omgedoopt tot AG Insurance, heeft in eigen land zijn leiderspositie als beste verzekeraar verloren. Dat blijkt uit de tweejaarlijkse enquête die consultant AT Kearney uitvoerde bij Belgische verzekeringsmakelaars. Als oorzaak wordt de imagoschade genoemd die de maatschappij opliep in het Fortis-drama.

Belgische verzekeraar Fortis lijdt imagoschade

De rondvraag vond dit voorjaar plaats bij 345 tussenpersonen. Mercator is door het Belgische intermediair betiteld als de beste schadeverzekeraar; Cardif, een dochter van BNP Paribas, scoort het best bij de individuele levensverzekeringen. Bij de vorige editie, in 2007, stond Fortis AG nog bovenaan de rangschikking bij zowel schadeverzekeringen als individuele levensverzekeringen. Dit jaar valt AG in beide rangschikkingen terug; in schadeverzekeringen zakt de verzekeraar naar de achtste plaats.
De imagoschade als gevolg van de naam 'Fortis' bracht de verzekeringsmaatschappij ertoe zichzelf eind vorige maand om te dopen tot 'AG Insurance'. AG is nog voor 75% in handen van de Fortis-holding en voor 25% van BNP Paribas.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.