nieuws

Scherplenen creatief met waarschuwing kredietreclame

Archief

Scherplenen.nl heeft zowel op de website als in reclame-uitingen niet de sinds kort verplichte waarschuwingszin opgenomen: ‘Let op! Geld lenen kost geld’. In plaats daarvan maakt de kredietbemiddelaar uit Goes reclame met de zin: ‘Lenen kost (minder) geld’.

Scherplenen creatief met waarschuwing kredietreclame

“Ik vind het een leuke oplossing en dacht:  ik doe het gewoon", zegt eigenaar Han Langkemper. "De vraag is, of iets wat tussen haakjes staat bij de zin hoort. Als dat niet zo is, dan staat er namelijk gewoon wat de AFM wil. Het is een taalspelletje. Maar het is niet dat we de confrontatie met de AFM zoeken. Als die willen dat we het woord 'minder' tussen haakjes weghalen, dan doen we dat."

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.