nieuws

Ombudsman hekelt informatieverstrekking pensioenuitvoerder

Archief

Gebrekkige informatieverstrekking blijkt de belangrijkste bron te zijn van klachten die worden ingediend bij Ombudsman Pensioenen Piet Keizer. “Vooral professionele externe pensioenuitvoerders spelen nog te vaak onvoldoende in op vragen en klachten”, aldus de ombudsman in zijn jaarverslag.

Ombudsman hekelt informatieverstrekking pensioenuitvoerder

Hij behandelde vorig jaar 738 (662) klachten, waarvan 208 over de informatievoorziening gingen. "Helaas begin ik te merken dat pensioenuitvoerders steeds meer ondernemingen worden die efficiënter en dus goedkoper willen (of moeten) werken. Voelt de deelnemer zich nog wel klant bij een uitvoeringsorganisatie, in die zin dat hij de service krijgt die hij mag verwachten? Ik ben hier eerlijk gezegd niet gerust op."

Keizer heeft verder geen hoge pet op van de overdracht van administratie en dossiers tussen uitvoeringsorganisaties onderling. "Mijn ervaring is dat fondsen die de administratie min of meer nog in eigen hand hebben, doorgaans sneller en vooral ook inhoudelijk beter reageren op vragen en klachten van de deelnemer."

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.