nieuws

Daling in premieomzet uit internetverzekeren

Archief

Ondanks de opkomst van nieuwe internetverzekeraars als Ditzo en Allsecur is de omzet van online verzekeren vorig jaar gedaald. Na jaren van explosieve stijgingen meldt Blauw Research over 2008 een omzetdaling in internetverzekeren van € 385 mln tot € 367 mln.

Daling in premieomzet uit internetverzekeren

Blauw doet in opdracht van Thuiswinkel.org al jaren onderzoek naar de bestedingen op internet. Het bureau combineert daartoe gegevens van 1.500 consumenten met cijfers van diverse internetverzekeraars (waaronder Centraal Beheer, FBTO, Ohra, Izio, Lancyr, Proteq, Univé, Hema en Verzekeringssite). Volgens Blauw vond de grootste terugval plaats tijdens de eerste helft van 2008. Toen daalden de online aankopen van verzekeringen van € 165 mln naar € 142 mln. In de tweede helft van 2008 werd het verlies een beetje goedgemaakt, doordat de omzet van internetverzekeringen weer licht steeg ten opzichte van dezelfde periode in 2007: van € 220 mln naar € 225 mln. Opnieuw waren auto, reis- en zorgverzekeringen de populairste producten.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.