nieuws

Avéro worstelt met zorgfacturatie

Archief

Avéro Achmea heeft aan een deel van zijn ziektekostenklanten onjuiste incasso’s verstuurd of juist geen factuur gestuurd, waardoor laatstgenoemde klanten met terugwerkende kracht nog een fors bedrag moeten betalen.

 

Het intermediair is via een brief op de hoogte gesteld van de verkeerde incasso’s en het niet versturen van facturen.

 

  &nbspAvéro geeft desgevraagd aan dat het om een "paar procent van de verzekerden gaat" waarbij er op financieel of administratief gebied wat fout is gegaan. Avéro heeft ruim 590.000 zorgverzekerden in de boeken.

 

  &nbspOver de omvang van de bedragen die verkeerd geïncasseerd zijn of nog geïncasseerd moeten worden, doet Avéro geen mededelingen. De problemen wijt de verzekeraar aan het samenvoegen van de administratieve systemen en het implementeren van een efficiënter administratief systeem.

 

  &nbsp"Wij hebben een speciaal team vrijgemaakt om de problemen zo snel mogelijk op te lossen. Inmiddels is een groot deel van de problemen in kaart gebracht en al opgelost bij onze verzekerden", aldus een woordvoerder.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.