nieuws

Autonome groei Aon Nederland

Archief

Aon Nederland heeft een uitstekend jaar achter de rug. De omzet van de assurantiemakelaar steeg met meer dan 7%, het hoogste groeicijfer in jaren. Als reden wijst Aon op de klanttevredenheid, die hoger is dan ooit. De opgaande lijn zet in 2009 door, “maar we hebben wel last van de crisis”, nuanceert directievoorzitter Lex Geerdes.

Autonome groei Aon Nederland

Volgens hem is er minder economische activiteit "en dus minder te verzekeren". Buiten dat mag Aon veel nieuwe klanten verwelkomen en blijven klanten de assurantiemakelaar meestal trouw. In 2008 was de klantretentie zelfs 96%, een record voor Aon Nederland.
De omzet is vorig jaar gestegen van € 207 mln naar € 222 mln. De overname van het Haagse instituut voor veiligheids- en crisismanagement COT (40 medewerkers) droeg een steentje bij, maar de groei is voornamelijk autonoom gerealiseerd. Volgens Geerdes groeit Aon in de volle breedte van het bedrijf en in alle producten, maar springen de onderdelen Auto (vloten), Marine, WIA en Particulieren eruit. Bij dat laatste zorgen samenwerkingsverbanden met koepelorganisaties of andere partners (zoals Hema) voor de groei.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.