nieuws

‘Waar is die oude rot die alles weet van brand of transport?’

Archief

Met welke verzekeraars doen jullie zaken?

Met vrijwel alle verzekeraars die er toe doen.
 
Hebben jullie volmachten.
Nee, maar via Vandien Service Providers beschikken we over diverse volmachtmogelijkheden.
 
Bij welke organisaties is het bedrijf aangesloten?
Geen enkele. Tot nog toe zien wij deze organisaties ook standpunten verdedigen waarin wij ons niet herkennen.
 
Welke rol speelt internet in de bedrijfsvoering?
Prorisc exploiteert een tweetal sites, www.aovvooracademici.nl en bavvooracademici.nl. Daarnaast kunnen relaties via de site van Prorisc te allen tijde hun eigen portefeuille bekijken en bepaalde mutaties doorvoeren.
 
Wat is het voornaamste marktgebied?
Zuid-oost Brabant, maar onze klanten zitten ook wel (ver) daarbuiten.
 
Op welke terrein heeft het bedrijf de beste groeimogelijkheden?
Het mkb: daar heb je als bedrijfsadviseur nog toegevoegde waarde.
 
Wat is de grootste bedreiging voor het intermediair?
Het slechte imago, meestal veroorzaakt door de branche zelf, en een niet tijdige reactie op snelle veranderingen in de markt.
 
Grootste ergernis in de branche.
Verzekeraars die blijven vasthouden aan oude waarden. Het intermediair wil graag veel meer maatwerk. Andere wensen: provisie die de post volgt, nettotarieven en meer deskundigheid. Waar is die oude rot in het vak gebleven die alles weet van brand of van transport?
 
Leukste en vervelendste onderdeel van het werk?
Leuk is de grote diversiteit aan mensen waarmee je als adviseur te maken krijgt. De steeds toenemende administratieve belasting die kantoren wordt opgelegd, is absoluut het vervelendste onderdeel van het werk.
 
Meest irritante assurantieadvertentie?
Alle leenreclames en die van Centraal Beheer, vanwege de onwaarschijnlijkheid dat deze zaken werkelijk door Centraal Beheer zouden worden gedekt.
 
Hoe ziet het kantoor er in 2015 uit?
Een sterke positie in het regionale mkb, terwijl de dienstverlening is uitgebreid.
 
Moet het intermediair worden beloond door de verzekeraar of door de klant?
Natuurlijk door de klant!
 
Wat was het meest opvallende nieuws in de afgelopen maanden: bedrijfstakbreed én dichtbij huis? 
Hans Hoogervorst die bij Pauw & Witteman vertelde dat er onderzoeken lopen tegen DSB.
 
Wat is de opvallendste ontwikkeling in de branche tijdens de afgelopen dertig jaar?
De onomkeerbare weg naar een volwassen vorm van dienstverlening tegen een volwaardige, transparante vergoeding.
 
Wat is het grootste misverstand over de verzekeringsbranche bij de consument?
Dat goed advies gratis is. Gelukkig leeft dit idee meer bij particuliere relaties dan in het mkb.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.