nieuws

‘Telefoon belangrijk bij internetverzekeren’

Archief

In 85% van de gevallen willen consumenten meer informatie en toelichting voordat zij een verzekering via internet sluiten. Dit concludeert het klantcontactcenter Brainsgroup na onderzoek onder 200.000 telefonische contacten.

‘Telefoon belangrijk bij internetverzekeren’

"Wij merken dat consumenten bij onder meer uitvaartverzekeringen, autoverzekeringen en overlijdensrisicoverzekeringen om telefonische toelichting vragen voordat ze daadwerkelijk een verzekering sluiten. Dit zet onderzoek dat eerder dit jaar door verzekeraars gepubliceerd werd in een nieuw daglicht", stelt Brainsgroup. "Daaruit bleek dat een derde van alle verzekeringen in 2008  online werd gesloten. In 85% van die gevallen is er echter telefonische ondersteuning nodig."
Volgens Brainsgroup-directeur Michiel Koopman lopen financiële dienstverleners veel klanten mis als ze hun informatievoorziening niet op orde krijgen. "Internet is een geweldig medium om klanten elk moment van de dag van informatie te voorzien, maar toch is het vaak niet afdoende. Slechts 15% kiest ervoor geen telefonische toelichting te krijgen." Brainsgroup heeft onder meer RVS, Dela, Avéro en Menzis als klant.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.