nieuws

‘Telefoon belangrijk bij internetverzekeren’

Archief

Slechts 15% van

 

internetters pakt

 

telefoon niet

 

In 85% van de gevallen willen consumenten meer informatie en toelichting voordat zij een verzekering via internet sluiten. Dit concludeert het klantcontactcenter Brainsgroup na onderzoek onder 200.000 telefonische contacten.

 

"Wij merken dat consumenten bij onder meer uitvaart-auto- en overlijdensrisicoverzekeringen om telefonische toelichting vragen, voordat ze daadwerkelijk een verzekering sluiten. Dit zet onderzoek dat eerder dit jaar door verzekeraars gepubliceerd werd, in een nieuw daglicht", stelt Brainsgroup. "Daaruit bleek dat een derde van alle verzekeringen in 2008 online werd gesloten. In 85% van die gevallen is er echter telefonische ondersteuning nodig."

 

  &nbspVolgens Brainsgroup-directeur Michiel Koopman lopen financiële dienstverleners veel klanten mis als ze hun informatievoorziening niet op orde krijgen. "Internet is een geweldig medium om klanten elk moment van de dag van informatie te voorzien, maar toch is het vaak niet afdoende. Slechts 15% kiest ervoor geen telefonische toelichting te krijgen."

 

Klantcontacten

Brainsgroup stelt dat de telefonische klantcontacten verlopen op aanvraag en niet op basis van cold calling. "Hierdoor zien wij in ons systeem waar en wanneer de klant informatie nodig heeft over financiële producten als verzekeringen. Op basis hiervan doen wij uitspraken over de omvang en voorkeuren van de benaderde groepen", aldus het bedrijf.

 

  &nbspBrainsgroup heeft onder meer RVS, Dela, Avéro en Menzis als klant.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.