nieuws

‘Onze klant kan kiezen uit factuur of premie’

Archief

Wie: Van de Water Assurantiën

 

Waar: Oosterhout

 

Sinds: 1 september 1979

 

Medewerkers: 12

 

Relaties: 1.500

 

Omdat AM dit jaar zijn dertigjarig bestaan viert, wordt in deze rubriek telkens een kantoor in beeld gebracht dat ook in 1979 is gestart. Ditmaal is dit Van de Water Assurantiën in Oosterhout, een bedrijf dat zijn wortels heeft in de fruitteelt en in de taxatie van fruitbedrijven.

 

Hoewel de hoofdactiviteit van Van de Water de makelaardij is, heeft het kantoor zich vanaf de oprichting ook beziggehouden met de bemiddeling en verkoop van assurantie- en hypotheekproducten. "Inmiddels werken we met vijf werkmaatschappijen vanuit een drietal kantoren, in Oosterhout, Breda en Tilburg", zegt directeur Cees van de Water.

 

  &nbspDe assurantietak is sinds de oprichting gegroeid van drie naar twaalf medewerkers en opereert sinds december 1995 officieel onder de naam Van de Water Assurantiën, Hypotheken, Pensioenen Oosterhout.

 

Met welke verzekeraars

 

doen jullie zaken?

 

Nationale-Nederlanden, ASR, Klaverblad, DAS, Reaal, Europeesche, Arag, Florius en Zwitserleven.

 

Bij welke organisaties zijn jullie aangesloten?

 

NVA, SEH en Kifid. Verder beschikken wij over het Keurmerk Financiële Dienstverlening.

 

Op welke terreinen adviseren jullie?

 

Particuliere en zakelijke schadeverzekeringen, levensverzekeringen, pensioenen en hypotheken

 

Welke rol speelt internet in jullie bedrijfsvoering?

 

Een steeds grotere. In 2008 hebben wij onze site uitgebreid en vernieuwd. We bieden de klant nu ook de mogelijkheid om een beperkt aantal verzekeringen rechtstreeks via de site te sluiten.

 

Wat is jullie voornaamste marktgebied?

 

Dat strekt zich uit rond Oosterhout, Breda, Tilburg en alle omliggende steden en dorpen. We richten ons op zowel de particuliere als de zakelijke markt.

 

Wat is in jullie ogen de grootste bedreiging voor het intermediair?

 

Gezien de groottte van onze organisatie kunnen wij uitgaan van eigen kracht. Als wij ons werk goed doen zie ik geen bedreiging. Wij besteden daarom veel aandacht aan de kwaliteit van onze dienstverlening en hebben dit vastgelegd in ons ISO-kwaliteitshandboek. Sinds juli 2000 zijn wij ook gecertificeerd voor het Keurmerk Financiële Dienstverlening.

 

Grootste ergernis in de branche?

 

Als je, zoals wij, een integer en goed advies geeft, kun je je ergeren aan partijen die dat niet doen.

 

Leukste onderdeel van het werk?

 

Klinkt afgezaagd, maar het contact met een tevreden klant is bij ons nog steeds de hoogste beloning.

 

Hoe ziet uw kantoor er in 2015 uit, qua omvang of marktgebied?

 

Ons werkgebied zal, denk ik, aanzienlijk zijn uitgebreid.

 

Moet het intermediair worden beloond door de verzekeraar of door de klant?

 

Wij bieden de klant graag de keuze. Betaling rechtstreeks aan ons of via de premie aan de verzekeraar: het kan en mag bij ons allebei.

 

Welke niet meer bestaande maatschappij mist u?

 

Winterthur.

 

Voor welk beroep was u eigenlijk voorbestemd?

 

Van oudsher was onze familie werkzaam in de fruitteelt en het taxeren van agrarische bedrijven. Het lag in de verwachting dat ik ook die kant zou opgaan.

 

Wat is in uw ogen de opvallendste ontwikkeling in de branche tijdens de afgelopen dertig jaar?

 

Automatisering en de opkomst van internet hebben onze branche het meest veranderd.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.