nieuws

Izio mag door van Delta Lloyd

Archief

Izio, de onlineverzekeraar van Delta Lloyd, krijgt groen licht om door te gaan. Wel zijn er wat wijzigingen doorgevoerd. Zo bleek de basisbundel te uitgebreid; de ongevallen- en uitvaartverzekering zijn er uitgehaald.

 

Cijfers over het aantal verkochte polissen verstrekt Delta Lloyd niet. Izio zou 140% van zijn verkoopdoelen hebben gehaald. Verder trekt de site 25.000 unieke bezoekers per week. Er zouden geen "dips in omzet of nieuwe klanten" zijn. Izio komt binnenkort met een nieuwe bundel voor alleenstaande ouders, meldt het concernpersoneelsblad Sterk.

 

  &nbspOverigens is de bundelfilosofie wat meer losgelaten. Zo introduceerde Izio recentelijk een losse autopolis. "Dat heeft te maken met de belangrijke rol die vergelijkingssites spelen. Die vergelijken namelijk alleen losse verzekeringen. Met onze bundels bleven wij onzichtbaar", aldus directeur Niels Keuker. "Nu vallen we wel op. Ik verwacht hier veel cross-selling uit te halen."

 

Nieuwe inzichten

  &nbspVolgens Keuker levert het zijn van een onlineverzekeraar veel inzichten op. "Je kunt alles meten: hoe komen bezoekers op je site, wat doen ze daar, hoeveel mensen berekenen alleen hun premie, hoeveel mensen gaan daadwerkelijk over tot aankoop?", aldus Keuker.

 

  &nbspDaardoor is Izio gestopt met banners op veelbezochte sites als Telegraaf.nl en Nu.nl. "Dat is relatief duur en blijkt weinig op te leveren. Betalen voor een goede vindbaarheid in Google – via zogenaamde adwords – en samenwerking met affiliate netwerken blijkt daarentegen wel lonend", aldus Keuker.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.