nieuws

Duitse handel in tweedehands levenpolissen stort in

Archief

De markt voor tweedehands levensverzekeringen is in Duitsland vorig jaar ingeklapt. Marktleider Cash Life zag de omzet van € 745 mln teruglopen tot € 253 mln en concurrent Policen Direkt moest het doen met een omzet van € 216 (435) mln. In het slotkwartaal daalde het totale marktvolume tot € 60 mln.

Duitse handel in tweedehands levenpolissen stort in

De doorverkoop van lopende levensverzekeringen aan nieuwe polishouders had in Duitsland de afgelopen jaren een grote vlucht genomen. Aan die groei is in 2007 een einde gekomen. Tegelijkertijd gaat het niet goed met de resultaten van de productaanbieders. Cash Life leed in 2008 opnieuw een miljoenenverlies (€ -19,1 mln), onder meer door een verdere afwaardering van de in bezit zijnde portefeuille levensverzekeringen. In het slotkwartaal kreeg de onderneming nog maar € 10 mln aan nieuw geld binnen, terwijl Policen Direkt in die maanden met € 48 mln tot een marktaandeel van 80% reikte.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.