nieuws

Delta Lloyd wijst ex-verzekerden op ‘woekerpolis’-overeenkomst

Archief

Delta Lloyd heeft in diverse dagbladen een oproep geplaatst, gericht aan klanten die hun beleggingsverzekering vóór 1 januari 2008 hebben beëindigd.

 

  &nbspDaarmee wil het concern voormalige klanten bewegen zich aan te melden voor een compensatie voor te veel ingehouden kosten. Het concern sloot in september als eerste verzekeraar een overeenkomst met de stichtingen Verliespolis en Woekerpolis Claim.

 

  &nbspOnderdeel van die overeenkomst is dat ook voormalige polishouders – onder voorwaarden – op een compensatie kunnen rekenen, mits zij zich zelf aanmelden. "In de overeenkomst is opgenomen dat wij ook klanten die hun polis al hebben beëindigd attenderen op de mogelijkheid een compensatie te krijgen. Op welke manier precies is overigens niet vastgelegd", zegt woordvoerster Eliza de Waard, die nog niet in beeld heeft hoeveel mensen met een afgekochte of anderszins beëindigde Delta lloyd-polis zich hebben gemeld. "We gaan op korte termijn nog zo’n oproep plaatsen." Wiens polis is beëindigd, heeft nog drie jaar na het sluiten van de overeenkomst de tijd om zich te melden.

 

  &nbspBij Delta Lloyd (inclusief Ohra, Nationaal Spaarfonds, ABN Amro en Erasmus) zijn in totaal zo’n 445.000 beleggingspolissen gesloten, waarvan er naar schatting 300.000 in aanmerking komen voor een compensatie.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.