nieuws

Bronzen Esprix Awards voor campagnes Ohra en Interpolis

Archief

De eerste Stropdassenestafette, die detacheerder Brunel op 14 mei in het Olympisch Stadion in Amsterdam organiseerde voor het bank- en verzekeringswezen, was zo succesvol, dat ter plekke werd besloten het evenement jaarlijks te gaan herhalen.

 

  &nbspZeventien teams renden 4 x 100 meter en gaven in plaats van een estafettestokje hun stropdas door. De winnende tijd, van het eigen Brunel-team, was 55,62 seconden. Als tweede eindigde het team van SAS Consult. Derde werd Fortis.

 

  &nbspOnder aanmoedigingen van sportpresentator Jack van Gelder streden de deelnemers in ‘snelle pakken’, semi-professionele outfits of bedrijfspolo’s om de bokaal. Voor ieder deelnemend team doneerde Brunel aan de Johan Cruyff Foundation. Aan het eind van de dag kon een cheque van _ 2.500 worden overhandigd.

 

  &nbspCardif (Groep BNP Paribas) heeft met een tennistoernooi ten bate van de Stichting Roparun ruim _ 3.000 opgehaald. Dit bedrag werd opgebracht door deelnemers en sponsors. Hoofdsponsors waren For all Finance en Cardifs zusterbedrijf Insinger de Beaufort.

 

  &nbspDe Roparun is een estafetteloop tussen Parijs en Rotterdam ten bate van de kankerbestrijding, waaraan dit jaar ook door een team van Cardif wordt deelgenomen.

 

  &nbspDe winnaars van het toernooi, bestaande uit dubbelpartijen, waren de teams van Maatwerk Financiële Dienstverlening Delta en van Buro Philip van den Hurk. De extra prijs, twee kaarten voor het tennistoernooi Roland Garros in Parijs, ging naar de Hypotheekshop Zaandijk.

 

Dienstverlening Delta uit Hellevoetsluis.

In VietNam News is een paginagrote advertentie geplaatst over het Certified Branch Manager Program dat door Nibe-SVV in maart jl. is geaccrediteerd. Dit programma is ontwikkeld door het Banking Skills Training & Consultancy (BTC) in Hanoi, een nationaal erkend opleidingsinstituut en een pionier op het gebied van bankopleidingen in Vietnam. Met dit kwaliteitsstempel wil BTC een nog prominentere rol spelen binnen de financiële sector in Vietnam.

 

Voor het accreditatieproces heeft Nibe-SVV een reglement opgesteld. Ook heeft het kennisinstituut een beoordelings- en rapportageprocedure ontwikkeld op basis waarvan een door BTC aangeboden opleiding wordt beoordeeld. De daadwerkelijke beoordeling vindt plaats op basis van een documentenonderzoek door KCE, een onafhankelijk kwaliteitsbeoordelingsinstituut, en de uitkomsten van gesprekken ter plaatse met medewerkers en klanten van BTC. Als de opleiding aan een bepaalde minimumnorm voldoet, geeft Nibe-SVV een certificaat af, vergezeld van adviezen voor verbetering.

 

Over minder dan twee weken, op donderdag 10 juni, is het weer zo ver: de start van de AssurMada. Voor de jaarlijkse branchezeiltocht naar Engeland hebben zich ook deze keer de maximale 25 deelnemers ingeschreven.

 

  &nbspDe twaalfde jaargang van de AssurMada kent voor het eerst een (facultatieve) andere bestemming naast Lowestoft: voor de liefhebbers is er de mogelijkheid al op woensdag 9 juni te vertrekken en donderdags in Woolverstone te verblijven voordat de reis naar Lowstoft wordt voortgezet. "Tegen onze verwachting in doen bijna alle boten aan deze ‘pre-AssurMada’ mee", laat de organisatie weten.

 

  &nbspEen andere noviteit is het volgsysteem waarmee de schepen worden uitgerust, zodat van alle deelnemers de exacte route en snelheid bekend is. "Schipperslatijn is er niet meer bij."

 

  &nbspZondag 14 juni staat de terugtocht naar Nederland gepland.

 

  &nbspOp het complex van Hockeyvereniging Klein Zwitserland in Den Haag wordt op de eerste vrijdag van september voor de 34e keer in successie het Assurantie Hockey Toernooi georganiseerd.

 

  &nbspHet evenement begint om 12.00 uur en duurt tot circa 21.00 uur. Potentiële deelnemers uit de verzekeringswereld kunnen zich aanmelden op de website www.assurantiehockeytoernooi.nl

 

  &nbspInschrijving geschiedt op basis van ‘wie het eerst komt, wie het eerst¼’, aldus de organisatie.

 

In de aflevering van Amusant in AM 7 werd gefilosofeerd over de mogelijkheden van een branchewielertocht. Daarop reageerde Peter Mol van Boidin Assurantiën in Terneuzen. "Ons kantoor organiseert al meer dan zeven jaar een wielertoertocht voor onze klanten, medewerkers en accountmanagers van verzekeraars, samenwerkende schadebedrijven en expertisebureaus. We trekken in september altijd een dag naar de Vlaamse Ardennen met circa vijftig personen. Een hele leuke dag en een mooie vorm van relatiemarketing.

 

Het lijkt ons zeker een mooi initiatief voor de branche een wielertoertocht te houden!"

 

Twee verzekeraars zijn in de prijzen gevallen bij de uitreiking van de Esprix Awards 2009. Bij de beoordeling voor deze prijzen op het gebied van de marketingcommunicatie wordt door de jury vooral gelet op inventiviteit en resultaat.

 

  &nbspIn de categorie ‘product launch en relaunch’ heeft Ohra het brons ontvangen voor de reclamecampagne met Baby Bassie.

 

Het door de pers opgepikte gerucht dat clown Bassie een kind verwekt zou hebben bij een 30-jarige vrouw zorgde voor een enorme hoeveelheid media-aandacht, die begin oktober een unieke publicitaire opstart creëerde voor de zorgverzekeringcampagne.

 

  &nbspDe jury beschreef de brutale campagne als inventief, vindingrijk en creatief. Barbara van der Velden (teamleider brandmanagement & marketingcommunicatie) van Ohra: "Het succes van de campagne werd ons duidelijk toen in enkele dagen na de stunt de tv-commercial meer dan 500.000 keer op YouTube bekeken werd. En de honderden reacties die gepost werden, waren vrijwel unaniem positief."

 

Interpolis

In de categorie ‘geïntegreerd’ won

 

Interpolis de bronzen Esprix voor zijn studentencampagne ‘Goed voor je weerstand’. Volgens de vakjury zorgt de nieuwe aanpak van de campagne voor een frisse wind binnen het merk Interpolis.

 

  &nbspDe bekroonde campagne richtte zich op de speciale studentenzorgverzekering. Hoe studenten hun leven ook inrichten, overal komen ze in aanraking met ongezonde situaties. Door middel van studentikoze cynische humor worden realistische ongezonde situaties in beeld gebracht, die laten zien hoe een student hard aan zijn weerstand werkt.

 

  &nbsp’Goed voor je weerstand’ liep van 15 november 2008 tot eind december vorig jaar. De campagne haalde ruim dubbel het aantal verkochte verzekeringen van de doelstelling.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.