nieuws

Autotaalglas zet in op een derde van ruitschademarkt

Archief

Autotaalglas, de ‘runner up’ onder de Nederlandse autoruitherstellers, gaat inzetten op “een gecontroleerde groeispurt”. De komende jaren moet het aantal vestigingen worden uitgebreid tot maximaal zestig en het marktaandeel van de huidige 20% naar minimaal 33%, zo luidt de doelstelling.

Autotaalglas zet in op een derde van ruitschademarkt

"Niet gemakkelijk", aldus algemeen directeur Henk Kooijman in de nieuwe editie van AM. "Immers, iedereen is opgegroeid met de dominantie van Carglass in deze markt, waarin jaarlijks zo'n € 200 mln omgaat." Hij schat het aandeel van de marktleider op 55 à 60%.
Autotaalglas denkt het eigen marktaandeel te kunnen vergroten door sterk op de prijs/waardeverhouding te focussen en richting de verzekeraars een concrete invulling te geven aan het begrip 'partnership'. De onlangs geschrapte mobiliteitstoeslag is daar een voorbeeld van.
Door allerlei technische ontwikkelingen in autoruiten en de opmars van panoramadaken voorziet Autotaalglas in de nabije toekomst een stijgende schadelast voor verzekeraars in autoruitschade.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.