nieuws

Aegon heeft marktaandeel in hypotheken ruim verdubbeld

Archief

Provisieloze varianten

In de verkoop van hypotheekproducten via het intermediair ziet Aegon bovendien een duidelijke toename van provisieloze varianten. In de eerste drie maanden van het jaar werd zo’n 15% van de totale hypotheekproductie zonder provisie gesloten. “We zien nu echt zaken veranderen in de beloningsstructuur”, zegt Westra. “De afgelopen jaren is er veel gesproken over de veranderingen in de beloningstructuur van intermediairs. Het lijkt er op dat steeds meer intermediairs alternatieve beloningsvormen, zoals een uurtarief of abonnement, hanteren. De consument krijgt daardoor meer keuze en dat is een prima ontwikkeling.”
Volgens Westra hebben de veranderingen in beloningsvormen een grote impact op de branche. “Verzekeraars moeten hun systemen opnieuw inrichten en veel tussenpersonen moeten hun businessmodel aanpassen. Dit blijkt nu echt in beweging te komen. Wij zijn inmiddels zo ver dat we met vertrouwen de nieuwe provisiestructuur tegemoet kunnen zien.”
 
 
 
 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.