nieuws

Zilveren Kruis wint wint prijs met ‘reis van de klant’

Archief

De klantenservice van Zilveren Kruis Achmea heeft bij de uitreiking van de Nationale Contact Center Award goud gewonnen in de categorie ‘Customer Experience’. De zorgverzekeraar maakte klantervaringen en klantprocessen inzichtelijk door middel van stripverhalen en films.

Ook hebben de medewerkers in rollenspellen de rol van de klant aangenomen en zelf beleefd waar klanten tegenaan lopen. Vervolgens hebben de medewerkers 148 verbeteringen voorgesteld, waarvan de eerste negen nu worden doorgevoerd. Zo worden klanten met een klacht nu binnen een dag teruggebeld. Na verloop van tijd wordt de klant nagebeld of de klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Ook wordt een 'stemwijzer' geïntroduceerd, waarbij de klant geholpen wordt bij de keuze van het zorgpakket.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.