nieuws

Tijdschrift AutoWeek biedt autoverzekeringen

Archief

Lezers uiten

 

behoefte aan

 

Ditzo-autopolis

 

AutoWeek, het bekende tijdschrift over personenauto’s, gaat zijn lezers bewegen tot het sluiten van autoverzekeringen via zijn website. Via uitgever Sanoma ligt een miljoenenbereik in het vizier.

 

De ‘AutoWeek AutoVerzekering’ is een labelproduct van Ditzo. Die heeft daarvoor een speciale afdeling ‘Affinity’ opgericht. De internetdochter van ASR hoopt binnenkort een tweede, soortgelijk initiatief bekend te kunnen maken. Ditzo’s jaardoelstelling van 35.000 nieuwe polissen wordt hierdoor naar boven bijgesteld.

 

  &nbspOp AutoWeek.nl was voor autoverzekeringen voorheen al een link naar de Verzekeringssite mogelijk. "Maar we worden nu verbonden bemiddelaar van ASR Schadeverzekering, het moederbedrijf van Ditzo", zegt Arthur Prinsen, projectleider van het verzekeringsaanbod van AutoWeek. "En dat is een heel andere tak van sport."

 

Heilig geloof

Het tijdschrift kent (bij een oplage van 113.000) wekelijks 870.000 lezers en ziet maandelijks bijna een miljoen mensen een bezoek brengen aan de website. Het aan AutoWeek verbonden Auto Trader, een website waar tweedehands auto’s worden verhandeld, bereikt op maandbasis nog eens 1,4 miljoen mensen. "We zijn op zoek naar nieuwe verdienmodellen en geloven hier heilig in", stelt Prinsen.

 

  &nbspDe verwachtingen van de autopolis zijn groot, omdat de behoefte eraan door klanten zelf is aangegeven. "We hebben onderzoek gedaan en daaruit bleek de potentie", zegt Prinsen. "We zitten midden in het voortraject van mensen die op zoek zijn naar een (tweede) auto. Daar past een verzekering bij." Om dezelfde reden gaat AutoWeek ook consumptief krediet aanbieden. Productleverancier is in dat geval Alpha Credit.

 

  &nbspDe keuze voor Ditzo als risicodrager voor de autoverzekering is eveneens een resultaat van het onderzoek. "Het aanbod paste het best bij de normen en waarden van onze lezers en websitebezoekers", stelt Prinsen.

 

Sanoma

Hij sluit niet uit dat meerdere Sanoma-titels op termijn gebruikt worden voor de werving van nieuwe (auto-)polishouders. Het uitgeversconcern beschikt over vele bekende titels, waaronder Panorama, Revu, Sportweek, Playboy, Libelle, Margriet, Viva, Ouders van Nu maar ook internetsites als Nu.nl, Ilse en Startpagina.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.