nieuws

Tijdschrift AutoWeek actief in verzekeringen

Archief

AutoWeek, het bekende tijdschrift over personenauto’s, gaat zijn lezers bewegen tot het sluiten van autoverzekeringen via zijn website. “We zijn op zoek naar nieuwe verdienmodellen en geloven hier heilig in.” De ‘AutoWeek AutoVerzekering’ is een labelproduct van Ditzo.

Tijdschrift AutoWeek actief in verzekeringen

AutoWeek wordt verbonden bemiddelaar van ASR Schadeverzekering, op www.autoweekverzekeringen.nl gepresenteerd als "het moederbedrijf van Ditzo". Het tijdschrift kent een oplage van 113.000 en ziet maandelijks bijna een miljoen mensen een bezoek brengen aan de website. Het aan AutoWeek verbonden Auto Trader, een website voor tweedehands auto's, bereikt op maandbasis 1,4 miljoen mensen.
Lezers hebben de behoefte aan een autoverzekering zelf aangegeven, zegt Arthur Prinsen namens AutoWeek. "We zitten midden in het voortraject van mensen die op zoek zijn naar een (tweede) auto. Daar past een verzekering bij." Om dezelfde reden gaat AutoWeek ook consumptief krediet van Alpha Credit aanbieden.
Prinsen sluit niet uit dat meerdere Sanoma-titels op termijn worden gebruikt voor de verkoop van verzekeringen. Het uitgeversconcern beschikt over vele bekende titels, waaronder Panorama, Revu, Sportweek, Playboy, Libelle, Margriet, Viva, Ouders van Nu en ook internetsites als Nu.nl, Ilse en Startpagina.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.