nieuws

Over konijnen en klavertjes vier

Archief

Gelukspolis

Volgens het normale verschijningsschema had editie nr. 7 van de uitgave Verzekerd! (Verbond van Verzekeraars) op donderdag 2 april moeten verschijnen. Niet geheel toevallig lag ie deze keer een dag eerder bij de ontvangers in de bus. 'Gelukspolis biedt licht in donkere tijden', luidde de kop boven het openingsartikel.
 
Het Centrum voor Verzekeringsstatistiek had blijk gegeven van een innovatieve instelling, zo bleek uit de woorden van topman Fred Treur (what's in a name!, zouden Engelsen in dit verband opmerken). Treur zei namelijk: "We hebben een vluchtige marktanalyse gedaan en die toont aan dat er voldoende bestaansrecht is voor een polis die dekking biedt bij mentale tegenslag. Volgens mij is dat hét antwoord op de donkere tijden waarin we zitten."
 
Verzekeren is rekenen met risico's. Ook de kans op geluk kan aan de hand van hedendaagse wetenschappelijke inzichten veel beter worden voorspeld dan vaak wordt gedacht, betoogde Treur.
 
Business Nieuws Radio was minder alert dan andere media en nam 's middags een serieus interview af met woordvoerder Jan-Willem Wits van het Verbond over de gelukspolis.
 
Bitter koekje van eigen deeg
Als je een 1 aprilgrap bedenkt, loop je het risico om te worden teruggepakt. Een dergelijk koekje van eigen deeg kreeg vakblad VVP te slikken.
 
Op zijn website meldde het blad in alle vroegte dat een fusie van NBVA en NVA voorlopig van de baan was. "Honderden leden van zowel NBVA als NVA hebben negatief gereageerd op het voorstel om een onderzoek te starten naar voldoende draagvlak onder de leden."
 
Niels Mourits (NVA) zou hebben gezegd dat veel bezorgde leden een volledige fusie met de NBVA niet zien zitten, omdat de NVA nu eenmaal een ander soort intermediairbedrijf vertegenwoordigt dan de NBVA.
 
Dit beeld zou door tegenvoeter Rob Groenemeijer (NBVA) zijn bevestigd. "De reacties die wij ontvingen waren over het algemeen niet positief. Onze leden zijn bevreesd dat een aantal grote NVA-kantoren hun stempel zullen gaan drukken op het beleid van de nieuwe belangenorganisatie."
 
NVA en NBVA sloegen heel snel en keihard terug. Er werd nog vóór het middaguur een persbericht verspreid, met als kop 'NVA en NBVA redden VVP'.
 
De twee organisaties zouden het intermediairvriendelijke blad hebben gekocht om het te behouden voor de intermediaire bedrijfstak. "Door de aanhoudende economische crisis is het blad in zwaar weer terecht gekomen."
 
VVP werd gekwalificeerd als een sympathiek blad, met sympathieke mensen, "maar ze slaan de plank wel eens mis".
 
 

XL Insurance ziet het nog best zitten
Ondanks de roerige economische tijden ziet XL Insurance Benelux het huidige jaar vol vertrouwen tegemoet. Die boodschap liep als een rode draad door de inleiding die Erik Hartkoren, Regional Manager Benelux (foto) begin april hield tijdens een cocktail voor makelaars, klanten en serviceproviders. Met deze bijeenkomst wilde de verzekeraar zijn relaties bedanken voor de geboden steun in de afgelopen maanden. De cocktail in Hotel Auberge De Kieviet in Wassenaar werd bijgewoond door circa 150 gasten.
 
 
Tussenpersonen naar Volvo Ocean Race
Delta Lloyd houdt een virtuele zeilrace waarmee tussenpersonen een reis naar Sint Petersburg kunnen winnen, de finaleplaats van de Volvo Ocean Race.
 
De reis is te winnen door zeemij-len te verdienen door het online sluiten en muteren van schade-verzekeringen via extranet DDD of Meetingpoint. Daarnaast levert ook het beantwoorden van quiz-vragen zeemijlen op. De zes deel-nemers die als eerste over de vir-tuele finish varen, mogen naar Sint Petersburg. Er doen vierhon-derd deelnemers mee. Hoe de strijd verloopt, is te volgen op de website www.meetingpointstpetersburg.nl.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.