nieuws

Nieuwe opleiding belicht emotionele kant advisering

Archief

Emotie

Volgens Valkenburg leert de kredietcrisis dat adviseurs ook het risico van emoties moeten inperken. "Ons hele businessmodel is gebouwd op vertrouwen. Toch zijn we nauwelijks of niet in staat om de factor emotie in het financiële spel te controleren. We zijn ons in de hyperrationele wereld van financiële dienstverlening weinig bewust van onze eigen emoties, laat staan van de gevoelens, behoeften en zorgen van de klant. Ook zijn we veelal de betekenis van ons vak als financiële dienstverlener vergeten. Waar is de dienstbaarheid gebleven?"
 
   

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.