nieuws

‘Markt consumptief krediet klopt niet’

Archief

Het is echt mis met de markt van het consumptief krediet, met name met de rol van de bijproducten zoals betalingsbeschermingspolissen. Dat stelt verzekeraar Cardif in een reactie op de tv-uitzending van Tros Radar op Tweede Paasdag, waarin DSB de beklaagde partij was.

‘Markt consumptief krediet klopt niet’

In de uitzending ging het onder meer over hoge provisies op bijproducten (tot wel 80%) en in dat verband viel de naam Cardif. Hans van Goor van DSB meldde dat zijn bedrijf al anderhalf jaar geen zaken meer doet met Cardif.
Cardif stelt dit gegeven nu in perspectief. "Wij hebben er begin 2008 voor gekozen niet langer mee te gaan in deze ongezonde concurrentieslag", aldus managing director Cees de Jong (foto). Het nieuwe Cardif-product biedt volgens hem meer dan dubbel zoveel waarde voor de consument, maar met een significant lagere provisie (35%). "Wij moeten echter in de praktijk constateren dat de markt geen oren heeft naar een dergelijk product. Wij spelen geen enkele rol van betekenis meer in deze markt. Concurrenten blijven de producten met hoge provisies namelijk gewoon aanbieden", aldus De Jong.
In 2007 had Cardif met Zeker Lenen nog een marktaandeel van 40% in betalingsbeschermingsverzekeringen gekoppeld aan consumptief krediet. Met opvolger Credit Care is het marktaandeel in 2008 gekelderd naar 5%.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.