nieuws

Hypotheekshop: ‘Meerderheid klanten kiest voor uurtarief’

Archief

Een kleine meerderheid van de consumenten betaalt zijn hypotheekadviseur liever op basis van een uurtarief dan dat provisie in rekening wordt gebracht.

 

Dat concludeert Trendbox uit onderzoek in opdracht van De Hypotheekshop. Ruim 60% vindt het hanteren van een vast uurtarief door adviseurs geen enkel probleem; 52% geeft de voorkeur aan deze wijze van belonen. "Vooral het feit dat deze methode duidelijkheid biedt over de kosten en geen verrassingen heeft, is debet aan deze voorkeur. Daarnaast biedt, volgens de ondervraagden, het uurtarief boven de provisie echt voordeel aan de klant, het gevoel dat de hypotheekadviseur het beste met je voor heeft en de klant ruimte heeft om te onderhandelen", zegt De Hypotheekshop.

 

  &nbspDe keten biedt sinds begin dit jaar de mogelijkheid om – alleen voor de geldlening – de adviseur te betalen op basis van een uurtarief. Klanten krijgen standaard een urendeclaratie waarin wordt aangegeven welke werkzaamheden zijn verricht.

 

  &nbspWeinig opzienbarend is verder de conclusie uit het onderzoek dat consumenten transparantie bij hypotheekadvies belangrijk vinden: 88% hecht belang aan inzage in advies- en bemiddelingskosten en 92% vindt de inzichtelijke opbouw van de hypotheekkosten erg belangrijk.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.