nieuws

Ditzo sluit online meeste autoverzekeringen

Archief

Naamsbekendheid

De website van Ditzo is in 2008 door 2,1 miljoen mensen bezocht. Het gaat om unieke bezoekers, stelt commercieel directeur Peter Hoitinga. Voor die vaststelling zijn IP-adressen en kentekens met elkaar vergeleken.
 
   De naamsbekendheid van Ditzo is inmiddels opgelopen tot geholpen 90% en spontaan 11%. Internetmerken als Allsecur en Izio staan wat dat laatste betreft nog op nul; concurrenten als Univé (39%), Centraal Beheer (29%), Ohra (25%) en FBTO (23%) doen het hier nog een stuk beter. "Maar vergelijkbare bedrijven in Engeland staan na een jaar pas op een spontane bekendheid van 3% en totale naamsbekendheid van 55%, dus wij scoren hartstikke goed", stelt Hoitinga.
 
   Internetters die op zoek gaan naar een autoverzekering kiezen, volgens hetzelfde onderzoek van MillwardBrown, als derde voor Ditzo, ná Centraal Beheer en Univé maar al vóór Ohra en FBTO.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.