nieuws

Dela stopt met cadeau-aanbieders terwijl Monuta en Yarden nog praten

Archief

Dela werkt niet meer samen met tussenpersonen die consumenten met cadeaus verleiden tot de aankoop van een uitvaartverzekering. Ook Monuta en Yarden namen afstand van deze manier van verkoop, maar zijn op dit moment nog in gesprek met deze ‘cadeau-aanbieders’"

 

Een van de complicaties bij deze vorm van verkoop is dat de voorwaarden bij het aanbieden van cadeaus als navigatiesystemen, spelcomputers of wasdrogers vaak niet helder zijn, stelt Dela. Bij voortijdige beëindiging van de verzekering moet de consument namelijk de misgelopen provisie terugbetalen aan de tussenpersoon en het cadeau alsnog afrekenen. "Het gaat hier om enkele tientallen tussenpersonen die inmiddels geïnformeerd zijn", aldus Martin Kersbergen van Dela. "Wij lopen op deze manier ettelijke miljoenen brutoproductie mis, maar dat is ons deze kwalitatieve verbetering van het verkoopproces wel waard. Met deze vorm van verkoop willen wij absoluut niet geïdentificeerd worden."

 

Monuta en Yarden

Monuta en Yarden zijn op dit moment nog steeds in gesprek met tussenpersonen die potentiële uitvaartverzekerden lokken met cadeaus. "Ook wij accepteren deze vorm van verkoop niet", zegt Mark Debets van Monuta. "Maar als je een jarenlange relatie hebt met een tussenpersoon, geef je de samenwerking niet zo snel op en probeer je te bereiken dat ze hun verkoopbeleid veranderen. Ik vind dat je zo’n kantoor de tijd moet geven om hun klantenbenadering anders in te richten."

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.