nieuws

Britse verzekeraars zien supermarkt als bedreiging

Archief

Supermarkten vormen de voornaamste bedreiging voor de marktpositie van Britse verzekeraars. Prijs- en productvergelijkers op internet komen pas op de vierde plaats.

 

Dat concludeert bureau Opal na een onderzoek onder leidinggevenden van onder meer verzekeringsmaatschappijen. Zij dichten supermarkten enorme groeicijfers toe in de verkoop van verzekeringen, omdat consumenten vertrouwen hebben in hun merken. Verder kunnen de supermarkten de beste producten kiezen uit een breed aanbod, zonder belangenconflict. En omdat de meeste werkzaamheden worden uitbesteed, zijn de kosten minimaal.

 

  &nbspOp plaats twee van de meest bedreigende concurrenten in de komende tien jaar staan volgens Post Magazine bankverzekeraars. Daarna volgen consumentencollectiviteiten, vergelijkingssites en grote intermediairbedrijven.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.