nieuws

ASR in middelpunt belangstelling

Archief

In de eerste twee weken van april heeft ASR (voorheen Fortis Verzekeringen) op Amweb.nl scherp in de schijnwerpers gestaan. Dat had een reeks oorzaken: uitlatingen bij de presentatie van de jaarcijfers, de aankondiging van inkrimping van het personeelsbestand, beloningsperikelen en de alliantie van dochter Ditzo met Autoweek. In de top 5 van het websitebezoek komt drie keer een bericht van ASR voor, waaronder de eerste plaats.

 

  &nbsp’ASR zet streep door opzegtermijn’ was het nieuwsbericht dat met afstand de meeste aandacht trok en ook de meeste reacties (34) uitlokte. Een van de ‘vaste’ commentatoren op Amweb, Gert van Lunteren uit Harderwijk, richtte zich rechtstreeks tot ASR-topman Baeten: "Jos, jij laat je, nota bene als zoon van een intermediair, spannen voor het karretje van links Nederland."

 

  &nbspJan Kramer hield de bemiddelaars een spiegel voor: "Waarom blijven intermediairs toch alleen maar vanuit hun eigen portemonnee praten? Er is nog veel boter op het hoofd en lange tenen in mijn eigen beroepsgroep. Want maatschappijen die geen eigen kanaal hebben, geven ook voorkeuren en voordelen aan een beperkte club tussenpersonen. Grijp je kansen in de markt en stop met het huilen met de wolven."

 

AutoWeek

De andere top 5-noteringen in het Amweb-bezoek in de eerste helft van april waren: ‘Handvol intermediairbedrijven failliet’, ‘ASR schrapt 750 arbeidsplaatsen’, ‘Guido Witpen verlaat StercK’ en ‘Beperking loon buitendienst ASR valt slecht’.

 

  &nbspDe nieuwsberichten ‘Aegon voert prijsactie met autoverzekering’ en ‘Tijdschrift AutoWeek actief in verzekeringen’ maakten tientallen reacties los. Mike Cordewener verwoordde dat als volgt: "Ik was het artikel aan het lezen en viel bijna van mijn stoel!"

 

Peiling

In AM’s internetpeiling werd de sitebezoekers deze keer gevraagd naar hun mening over de wenselijkheid van transparantie van de beloning van het intermediair bij het sluiten van uitvaart- en woonlastenpolissen. Die producten vallen nu (nog) niet onder het regime van complexe producten.

 

  &nbspEr waren tot vlak voor Pasen, de stelling stond toen tien dagen op de site, ruim 850 stemmen uitgebracht. Meer dan 70% van de stemmers vindt dat het ook bij die polissen transparant en zonder bonus moet. De resterende bijna 30% vindt het (althans nu) niet wenselijk.

 

De beloning op uitvaart- en woonlastenpolissen moet transparant zijn en ontdaan van elke bonus:

Totaal: 854

 

Nee, niet zinnig voor zulke kleine bedragen (111)

 

Nee, de verdiensten staan al zo onder druk (132)

 

Ja, provisiegedreven gedrag moet verdwijnen (365)

 

Ja, om snelle verkopers hun alternatief te ontnemen (246)

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.