nieuws

‘Als gebonden agent ging ik redelijk vaak vreemd’

Archief

Met welke verzekeraars doen jullie zaken?

Zoals gezegd Aegon en daarnaast, Reaal, ASR, Klaverblad en Van Kampen. Volmachten hebben we niet.
 
Bij welke organisaties is het kantoor aangesloten?
Geen enkele
 
Op welke terreinen adviseren jullie?
Wij hebben voornamelijk particulieren en een kleine groep mkb'ers als klant.
 
Welke rol speelt internet in de bedrijfsvoering?
Ik zou niet weten hoe ik zonder zou moeten functioneren. De nota's worden per mail verstuurd en ik ben bezig om ook de automatische incasso via internet te laten lopen.
 
Wat is het voornaamste marktgebied?
Particulieren en mkb'ers in Rijnmond West.
 
Grootste ergernis in de branche?
Het hele pakket aan eisen dat we te danken hebben aan het wanbeheer van die snelle jongens. Ook de concurrentie van de Rabobanken die met een zogenaamde rentekorting komen als je het hele pakket bij hen onder brengt. Dat is in feite gewoon koppelverkoop.
 
Vervelendste/leukste onderdeel van het werk?
Leuk is het klantencontact. Vervelend is het als je in je werk steeds geconfronteerd wordt met het negatieve imago van (levens-)verzekeraars.
 
Meest irritante assurantieadvertentie?
Alles van de DSB-Groep, een van de bedrijven die door hun optreden verantwoordelijk zijn voor de strengere regelgeving van de overheid. Ook de komst van Zalm heeft daar niets aan veranderd.
 
Moet het intermediair worden beloond door de verzekeraar of door de klant?
Het provisiestelsel heeft bij de schadeverzekeringen altijd goed gefunctioneerd, niets aan wijzigen. Bij levensverzekeringen en beleggingspolissen zou een doorlopende provisie beter zijn om provisiegraaiers te ontmoedigen. Transparantie in beloning is niet nodig als deze beloning reëel is, vind ik.
 
Voor welk beroep was u eigenlijk voorbestemd?
Ik heb de horecavakschool gedaan en twee jaar in de horeca gewerkt maar mijn vrouw vond het vervelend dat ik moest werken op tijden dat anderen vrij waren.
 
Wat was het meest opvallende nieuws in de afgelopen maanden: bedrijfstakbreed én
dichtbij huis?
Dat de AFM DSB gaat aanpakken. Ik kan nog wel dossiers leveren die werkelijk om te huilen zijn.
 
Wat is het grootste misverstand over de verzekeringsbranche bij de consument?
Makkelijk brengen, niets te halen. Als zijn eigen belang in het spel is, zal de consument vaak de regels van het spel overtreden, terwijl de verzekeraar hiertoe veel minder geneigd is.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.