nieuws

Virtuele verzekeringsmusea in opkomst

Archief

De 'Utrecht'

Vanzelfsprekend zijn er niet alleen virtuele verzekeringsmusea. Van Vroenhoven vond in gedenkboeken uit, dat de 'Utrecht' in 1911 als eerste verzekeraar is begonnen met het opzetten van een museum. "Inmiddels hebben diverse verzekeraars een eigen verzameling, maar het unieke van dit virtuele verzekeringsmuseum is dat het hier de hele verzekeringsmarkt bestrijkt", aldus Van Vroenhoven op zijn website.
 
En dan is er nu dus ook het internetmuseum van Toon Willems, die bekend is van functies bij de Kamerbeek Groep, Meeùs en Nedasco. "In de veertig jaar dat ik in het verzekeringsvak heb gewerkt, is deze verzameling langzaam ontstaan", verklaart Willems. "Het begon met het tentoonstellen van wat leuke dingetjes op een kast op mijn kamer op kantoor. Door giften van collega's en relaties werd het kastje te klein en kwam er een vitrine. En daarna een tweede vitrine. Voor mijn bezoek op kantoor gaf de groeiende verzameling altijd een onderwerp om het gesprek te starten. Iedereen die nog 'wat had liggen' bracht het voor me mee. En zo werd het steeds meer."
 
"Ook begon ik relaties bij verzekeraars te vragen om 'oude voorraad' als er een verzekeraar stopte, werd overgenomen of van logo en/of huisstijl veranderde. Nu is ongeveer 70% van mijn verzameling afkomstig van verzekeraars die niet meer bestaan! En het gaat steeds sneller. Onlangs is zelfs Fortis verdwenen als verzekeraar en binnenkort gaat ook AXA verdwijnen."
 
Willems heeft een verzameling van ongeveer tweeduizend dingen die allemaal met verzekeringen te maken hebben. Pennen, asbakken, aanstekers, boeken, wijnflessen, stropdassen, spellen, muismatten, sleutelhangers, klokken, petten, tassen, jassen, shirts enz. Allemaal met de naam en/of het logo van een verzekeringsmaatschappij erop. De verzameling bevindt zich in het souterrain van mijn huis en is alleen op afspraak te bezichtigen."
 
In het vorige nummer kwam in deze rubriek de Roparun, de goededoelenloop die ook grote aantrekkingskracht uitoefent op hardlopers uit de verzekeringsbranche, aan bod. Vlak na die Roparun is er een vergelijkbaar evenement, maar dan op de fiets. Op 4 juni zullen meer dan duizend renners de beroemde Tour-berg Alpe d'Huez beklimmen om een recordbedrag aan sponsorgeld binnen te halen voor de stichting Alpe d'HuZes. Ook met dit initiatief wordt beoogd geld bijeen te brengen voor de strijd tegen de gevolgen van kanker.
 
Op één dag wordt de legendarische Alpe d'Huez zo vaak mogelijk beklommen. Sommige renners doen dit wel zes keer op die ene dag. Vorig jaar bracht deze actie ruim _ 3,6 mln op.
 
Ook dit jaar is Team Alpe d'Achmea van de partij. Deze ploeg bestaat uit tien schade-experts van Achmea Schadeservice, een vrouw van een expert, en vier medewerkers van de schadeafdelingen van Interpolis.
 
Deze groep van vijftien renners gaat proberen op 4 juni minimaal vijftig beklimmingen van de Alpe d'Huez te realiseren. Voor meer informatie: www.teamalpedachmea.nl.
 
Recepties bij
Aegon gezellig
Het is geen onbekend verschijnsel: mensen die recepties bezoeken waar ze eigenlijk helemaal niks te zoeken hebben. Het gebeurde ook op de nieuwjaarsreceptie van Aegon in Leeuwarden, zo meldt het personeelsblad Interaegon. In een hoek van het restaurant in Leeuwenborg bleek begin dit jaar een gast aanwezig die niemand kende. "Hij vertelde desgevraagd dat zijn buurman – die bij Aegon had gewerkt – met vakantie was. Tijdens het oprapen van diens post had deze man de uitnodiging voor de receptie gezien. Dat leek hem wel wat en hij verklaarde dat hij het een erg gezellige receptie vond."
 
Tot verbazing van Aegons evenementencommissie werd dezelfde man een week later ook waargenomen op de receptie in het Haagse Mariahoeve. "Eenmaal gesignaleerd ontboezemde hij dat hij het in Den Haag zeker zo gezellig vond als in Leeuwarden", berichtte Cees van Duijn.
 
= = = = = = = = = = = = = =
 
Kaketoegedoe.hyves.nl 
In de nieuwe tv-reclame van Ohra speelt een kaketoe (als opvolger van clown Bassie) de hoofdrol. Geheel in de geest van deze tijd is er een hyve aan gekoppeld en wel: Kaketoegedoe.hyves.nl Wat wordt daar behandeld? "Het oppasprobleem is hiermee in één klap opgelost! Bovendien is het véél goedkoper! Hier kan Jeugd(pleeg)zorg óók wat aan hebben dan hoeven de kids zichzelf niet meer op te voeden! En de wachtlijst kan in de prullenbak! Vergeet niet om een mailtje te sturen naar de Ohra! Iedereen wil immers zo'n kakatoe! We hebben er recht op toch?"

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.