nieuws

Uitzonderlijke hoeveelheden werk bij rechtsbijstandverzekeraar Arag

Archief

Bij rechtsbijstandverzekeraar Arag liet het laatste kwartaal van 2008 een record aan schademeldingen en juridische vragen zien. "Ook in de eerste weken van 2009 zien we deze trend." Mensen willen graag antwoord hebben op vragen over hun hypotheek, pensioen, beleggingen en vooral hun arbeidscontract of dreigend ontslag.

 

In een nieuwsbrief aan het intermediair stelt Arag, dat er momenteel met man en macht wordt gewerkt om de uitzonderlijke toestroom van vragen en schademeldingen goed te verwerken. "Om uw klanten goed te blijven bedienen, schromen wij ook niet om extra juridische kracht in te huren." Arag vraagt begrip voor een langere reactietijd dan normaal.

 

  &nbspNaar verwachting zal het aantal arbeidsconflicten in 2009 verder stijgen. Arag: "Door die groeiende onzekerheid neemt de vraag naar juridische dienstverlening toe. Als intermediair ligt daar voor u een kans." De maatschappij stelt, dat het aantal klanten niet daalt door een recessie; "hun aankoopgedrag wijzigt".

 

Toename 4%

Qua schademeldingen zag Arag over 2008 een groei van circa 4%. Het aantal echte juridische claims nam opnieuw toe ten opzichte van het aantal verkeerszaken. "In economisch goede tijden, nemen traditioneel de bouwzaken toe, terwijl in slechte tijden er een stijging is in arbeidszaken."

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.