nieuws

Overgangsregeling AFM voor kredietwaarschuwing

Archief

De nieuwe waarschuwing voor kredietreclames (‘Let op! Geld lenen kost geld’) hoeft voor bepaalde reclame-uitingen pas in de loop van mei te worden ingevoerd. Dit om onevenredig hoge kosten voor marktpartijen te voorkomen.

 

Reclames op radio en televisie moeten vanaf 1 april de waarschuwing bevatten. Voor overige reclame-uitingen geldt een overgangstermijn van drie maanden; meer exact tot 9 mei.

 

  &nbspOok dan is het voldoen aan de wetgeving nog niet noodzakelijk, mits de aanbieder kan aantonen dat aanpassing van de reclame-uiting disproportionele lasten met zich meebrengt. Dat is bijvoorbeeld het geval met drukwerk met een langere gebruiksperiode. Ter voorkoming van onevenredig hoge kosten mag opname van de waarschuwing in reclamemateriaal daarom nog wachten tot uiterlijk 1 april 2010.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.