nieuws

Nu de autopremies stijgen¼

Archief

Als bijna vanzelfsprekend zorgen berichten over faillissementen en over onderwerpen als koppelverkoop en Tros Radar voor hoge kijkcijfers op www.amweb.nl. Maar in de laatste twee weken werd de kroon gespannen door een bericht over een nieuwe, exotische verzekering (Elix10), onder de kop ‘Luxemburgs beleggingsproduct rolt naar Nederland’.

 

De technische constructie van Elix10 riep heel veel vragen en tal van bedenkingen op bij de bezoekers van AM’s website. Met een absoluut record van meer dan zeventig (gehandhaafde) reacties, vormde dit onderwerp het nieuwe toppunt van interactiviteit.

 

  &nbspHierbij was het opvallend, dat het Belgische marketingbureau Jay Enterprise, dat het product van Excell Life International onder de aandacht van het Nederlandse intermediair moet brengen, zich zeer alert opstelde. Zeker in de eerste 24 uur na de plaatsing van het nieuwsbericht, werd door algemeen directeur James Meulemans herhaaldelijk snel gereageerd op nieuwe reacties van bezoekers van AMWeb.nl. Het had bijna iets weg van een online persconferentie over een nieuw product; "zijn er nog meer vragen?"

 

De andere top 5-noteringen in het sitebezoek in de laatste twee weken van februari waren: ‘Kamervragen over vermeende koppelverkoop’ (dat 37 reacties opleverde en waarin voorspelbaar vaak de naam Rabobank aan de orde kwam), ‘AFM beboet Postbank voor hypotheekadvies’, ‘Pensioenpolissen aan de beurt bij Radar’ en ‘Amsterdamse Assurantie Groep failliet’.

 

Peiling

In AM’s internetpeiling werd deze keer gevraagd om het volgende zinnetje af te maken: "Nu de autopremies stijgen¼" Er waren tot begin deze week iets meer dan een kleine zeshonderd stemmers.

 

Bijna 45% van de deelnemers herkende zich in de omschrijving ‘Kijken steeds meer mensen of het elders goedkoper kan’, een kleine 30% koos voor ‘Stapt men sneller over naar een (andere) internetverzekeraar’ en ruim een kwart kon zich vinden in de prognose ‘Blijven de meeste mensen bij hun bestaande verzekeraar ”

 

Totaal: 609

 

Blijven de meeste mensen bij hun bestaande verzekeraar (164)

 

Kijken steeds meer mensen of het elders goedkoper kan (270)

 

Stapt men sneller over naar een (andere) internetverzekeraar (175)

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.