nieuws

Nieuwe strategie moet Route Mobiel verder op weg helpen

Archief

Proteq haalt

 

Route Mobiel

 

in huis

 

Streamer bovenaan:

 

Marco van Muiswinkel van Proteq: ‘We gaan Route Mobiel linken aan Zelf.nl, onze nieuwe internetverzekeraar’

 

Pechhulpdienst Route Mobiel verhuist deze maand van het kantoor van moedermaatschappij SNS Reaal in Utrecht naar het onderkomen van Proteq in Heerhugowaard.

 

Marco van Muiswinkel, directievoorzitter van Proteq, neemt samen met mededirecteur Ton Nijenhuis ook de leiding van Route Mobiel op zich. Belangrijkste taak van beide heren is te zorgen voor groei van Route Mobiel, dat sinds het vertrek van initiatiefnemers Marc Schröder en Michiel Muller in 2006 op een klantenbestand van 250.000 is blijven steken.

 

  &nbspVolgens Van Muiswinkel is dat voornamelijk te wijten aan een gebrek aan inzicht bij zijn voorgangers in hoe je marketing en distributie bedrijft. "Wij gaan dat nu hetzelfde aanpakken als we ook bij Proteq doen", zegt Van Muiswinkel. "Internet speelt daarbij een belangrijke rol. We gaan bijvoorbeeld Route Mobiel linken aan Zelf.nl, de nieuwe internetverzekeraar van Proteq. Daarnaast zorgen we dat we beter zichtbaar zijn voor de consument op plaatsen waar mensen met pechhulp bezig zijn. Ten slotte willen we de producten van Route Mobiel gaan afzetten via het volmachtkanaal. Volmachtkantoren hebben aangegeven dat ze ook pechhulp in hun assortiment willen hebben en daar gaan wij op inspelen."

 

Verkoopcijfers

Alle inspanningen bij elkaar moeten voor Route Mobiel weer de nodige groei gaan opleveren. Hoeveel groei precies wil Van Muiswinkel niet zeggen. "Maar het moet wel heel raar lopen als we aan het einde van dit jaar niet een substantiële groei van ons klantenbestand hebben gerealiseerd. Op dit moment zijn onze verkoopcijfers driemaal zo hoog als vorig jaar." Berichtgeving in De Telegraaf dat het bedrijf in zwaar weer zou verkeren, verwijst Van Muiswinkel dan ook naar het rijk der fabelen. "Alleen de groeipotentie die het bedrijf had op het moment van het verkrijgen van alle aandelen door SNS Reaal, is nog niet uit de verf gekomen. Met een gewijzigde marketing- en distributiestrategie gaan we daar verbetering in aanbrengen."

 

te verkrijgen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.