nieuws

Niet voor iedereen bloemetje weggelegd

Archief

De goededoelenloop Roparun oefent ook een grote kracht uit op de assurantiebranche. Eind mei/begin juni dit jaar zullen ten minste acht teams uit de branche deelnemen aan deze 530 kilometer lange non-stop estafetteloop van Parijs naar Rotterdam.

 

De Roparun werd in 1992 voor het eerst gehouden en heeft inmiddels in totaal voor bijna _ 30 mln opgehaald. In het eerste jaar gingen er 13 teams van start. Dat was vorig jaar gestegen tot 253 en voor dit jaar zijn er niet minder dan 275 ploegen ingeschreven.

 

Op de lijst van deelnemende ploegen komen wij tegen: De Goudse, Delta Lloyd, CCS, Dela, ING Assurantiekantoren, IG&H Consulting, Mercer, Cardif.

 

Cardif neemt dit jaar met 25 mannen en vrouwen deel aan de Roparun. De sportievelingen willen zoveel mogelijk sponsorgeld bijeenlopen voor het goede doel, de strijd tegen kanker en een zo goed mogelijke begeleiding van mensen die door deze ziekte zijn getroffen. "Meer motivatie hebben wij niet nodig om straks ons beste beentje voor te zetten", vertelt Ankie van de Spijker, captain van Team 272.

 

Teamprestatie

De ploeg van Cardif telt tien lopers, van wie er uiteindelijk acht op 30 mei aan de estafette gaan deelnemen. De twee overtallige lopers zijn reserves die tot het begin van de wedstrijd nog kunnen invallen voor een geblesseerde of zieke loper. De rest van de 27-koppige afvaardiging bestaat uit fietsers, cateraars, fysiotherapeuten, chauffeurs, kaartlezers en een verslaggever die de achtergebleven collega’s in Oosterhout op de hoogte houdt.

 

Voorbereiding

Tot eind mei staan er nog de nodige trainingsbijeenkomsten op het programma. Enkele daarvan zijn met hulp van langeafstandsloper en oud-marathonkampioen Aart Stigter. Een goede voorbereiding op de Roparun is volgens Van de Spijker erg belangrijk. "Natuurlijk lopen al onze teamleden wel eens recreatief hard. Maar als je per persoon 65 kilometer voor de boeg hebt, kan het geen kwaad als je van te voren al wat extra meters hebt gemaakt."

 

Wie vindt het leuk om op Valentijnsdag van zijn of haar baas een kaart te ontvangen? Ellen Faber, de vrouwelijke directievoorzitter van Centraal Beheer Achmea, verstuurde op vrijdag de 13e Valentijnskaarten naar al haar 2.500 medewerkers "als teken van waardering, vriendschap en vertrouwen". Het motto op die kaart luidde: ‘Steel het hart van je klant. Het mijne heb je al.’

 

Samen met de kaart stuurde Faber 25.000 jubileumpostzegels, gedrukt ter ere van het honderdjarig bestaan van Centraal Beheer. Met deze actie wil de maatschappij een kettingreactie aan kaarten richting collega’s, vrienden en haar klanten in gang zetten.

 

Op de website van AM viel op Valentijnsdag de volgende reactie te lezen. "Het is verbazingwekkend dat managers die zulke dingen verzinnen op kunnen klimmen naar de hoogste regionen. Welke werknemer zal zich serieus genomen voelen door zulke acties? Eerder het tegenovergestelde! Zouden ze het zelf op prijs stellen om zo’n mailing te krijgen? Nee, die vraag stellen ze zichzelf niet of ze denken dat hun medewerkers simpel van geest zijn."

 

Op prijs stellen of niet, de medewerkers van Centraal Beheer waren allemaal wel tien postzegels van 44 cent rijker.

 

De Valentijnskaart viel bij 2.500 werknemers op de mat.

 

Ellen Faber post haar valentijnskaarten.

 

Op zaterdag 20 juni kunnen de liefhebbers naar het Zandvoortse strand bij de Safari Clubom branchegenoten te ontmoeten.

 

Wat in 1994 begon als een beachvolleyballtoernooi voor de assurantiebranche (in een zandbak bij de Utrechtse Jaarbeurs) gaat inmiddels alweer vele jaren door het leven als het ‘Banken & verzekeringen on the beach’.

 

Er is nog immer een volleybalcompetitie, maar ook een ‘cocktail netwerk game’, palmboomklimmen, sombreromeppen, een salsaworkshop, banaanstuiteren en strandgolf. Op zee kan worden deelgenomen aan raften, powerkiten, brandingbotsen met speedboten en zeekajakken.

 

De dag is verder aangekleed met een tropische lunch en ’s avonds een barbecue.

 

De kosten bedragen _ 83 per persoon (exclusief drank en btw)

 

Zie voor alle informatie:

 

www.verzekeringenonthebeach.nl

 

Tijdens de jubileumreceptie van Kees Krijgsman (ook de stAMgast in dit nummer) lieten diverse sprekers weten het moeilijk te vinden een slechte eigenschap te kunnen opnoemen van Krijgsman. Uiteindelijk werd er één gevonden. Krijsgman komt stelselmatig te laat op afspraken.

 

Nadat Allianz een groot aantal relaties voor een zaterdagavond had uitgenodigd voor een voetbalwedstrijd van het Nederlands elftal, liet hij die dag bij de partners een boeket bezorgen met de tekst. ‘Bedankt dat wij uw man vanavond even mogen lenen’. Toen zijn vrouw Marianne dat later van enkele dames vernam, sprak zij hem daarop aan. "Waarom heb ik geen bloemen gekregen?" Kees’ antwoord: "Jij bent geen zakelijke relatie."

 

Blote billen

Wist je dat de AFM tegenwoordig op verzoek je billen komt afvegen?, berichtte ons een trouwe abonnee.

 

Zij had namelijk elders gelezen over de "resultaatgerichte aanpak die de AFM volgt bij het schoonmaken van de onderkant van het intermediair".

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.