nieuws

Driekwart klanten vraagt niet naar provisie adviseur

Archief

Driekwart van de hypotheekadviseurs geeft aan van klanten nauwelijks vragen te krijgen over de provisietransparantie op producten. Dat blijkt uit (in februari gehouden) onderzoek van adviesketen De Nieuwe Hypotheken onder 330 intermediairkantoren.

Uit het onderzoek komt ook naar voren dat de doorsnee hypotheekklant nog steeds niet op de hoogte is van het verdienmodel van adviseurs en dus ook niet vraagt naar alternatieve manieren van beloning. Van de ondervraagde kantoren werken er 250 op provisiebasis en 80 volgens een alternatief beloningsmodel. Opvallende uitkomst is verder dat de op provisie werkende kantoren het aanbod van nettoproducten te beperkt vinden; de 'tariefadviseurs' daarentegen zeggen over voldoende van die producten te kunnen beschikken.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.