nieuws

Ditzo sluit online meeste autoverzekeringen

Archief

Ditzo, het internetlabel van verzekeringsconcern ASR, claimt een jaar na de start de nummer één te zijn in de verkoop van autoverzekeringen via internet. Recent ‘TOF-onderzoek’ van bureau Gfk laat zien dat onder meer Interpolis, Centraal Beheer en Univé worden afgetroefd.

Ditzo sluit online meeste autoverzekeringen

De website van Ditzo is in 2008 door 2,1 miljoen mensen bezocht. De naamsbekendheid van het internetbedrijf is inmiddels opgelopen tot geholpen 90% en spontaan 11%. De portefeuille is naar schatting zo'n 20.000 klanten groot. Zij hebben vrijwel allemaal een autopolis gesloten; later schaffen ze andere particuliere schadeverzekeringen aan. "Dit jaar gaan we meer dan 35.000 autoverzekeringen sluiten", voorspelt directeur Ronald van Lier.
Twee op de drie Ditzo-klanten is afkomstig van directe concurrenten. De meeste komen van Centraal Beheer, gevolgd door Interpolis, Univé, FBTO en Ohra. Zo'n 30% van de Ditzo-klanten komt uit intermediaire hoek. Van Lier vindt dat geruststellend voor zowel ASR als zijn tussenpersonen. "Ditzo trekt een ander type klant."

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.