nieuws

Dirk Scheringa dubbele tophit op website AM

Archief

DSB Bank en de grondlegger van dit concern, Dirk Scheringa, zorgden in de afgelopen twee weken voor hoge kijkcijfers op www.amweb.nl. Dat leidde tot twee noteringen in de top 5 van het sitebezoek, waaronder de eerste plaats met niet minder dan bijna zeventig reacties.

 

De grote aandacht voor DSB Bank kwam uit een verrassende hoek: de gratis krant De Pers. In een artikel met als kop ‘Onderzoek DSB-leningen: één voor de prijs van twee’ werd het accent gelegd op koppelverkoopactiviteiten.

 

Nogal wat bezoekers van AMWeb haastten zich om hun gal te spuwen over het marktgedrag van DSB en vooral om uiting te geven aan hun verbazing over de omstandigheid dat DSB niet wordt aangepakt door enerzijds de tv-consumentenrubrieken en anderzijds toezichthouder AFM. Advertentie-inkomsten en het slimme aantrekken door DSB van ex-ministers werden vaak als verklaring opgevoerd.

 

  &nbspDSB houdt er volgens De Pers een geheel eigen interpretatie van de wettelijke zorgplicht op na. Hypotheekleningen vormen hét instrument om daaraan gerelateerde woonlasten- en kapitaalverzekeringen te verkopen (vaak onnodig en schreeuwend duur).

 

Minister

Het andere bericht over Scheringa (‘Zonder Dirk dreigen donkere jaren’) betrof diens bereidheid om minister te worden. Volgens een publicatie in De Volkskrant denkt hij in twaalf maanden tijd de Nederlandse economie weer op koers te kunnen brengen. "Ik ben beschikbaar als gevolmachtigd crisisminister op financieel gebied", aldus Scheringa, volgens wie we pas aan het begin van de wereldcrisis staan.

 

De andere top 5-noteringen in het AMWeb-bezoek in de eerste twee weken van maart waren: ‘IG&H ziet 3.000 assurantiekantoren verdwijnen’, ‘Hampsink betreurt uitlatingen over Uveco/Afab’ en ‘ING komt het hypotheekpakketten met rentekorting’.

 

Peiling

In AM’s internetpeiling werd de sitebezoekers deze keer gevraagd naar hun prognose van de effecten van de opkomst van uitgeklede versies van aov’s. Er waren tot begin deze week 681 stemmers. Ruim de helft van de deelnemers denkt dat die ontwikkeling een bron van ontevreden klanten gaat opleveren, iets meer dan een kwart meent dat de aov hierdoor juist adviesgevoeliger wordt. Een kleine 15% legt het accent op de betaalbaarheid voor een grote groep en 5% kon zich het meest vinden in de omschrijving ‘geschikter voor directe verkoop’.

 

Peiling

 

Uitgeklede versies van aov’s maken dit product:

Totaal: 681

 

Betaalbaar voor een grote groep (97)

 

Geschikter voor directe verkoop (37)

 

Juist adviesgevoeliger (186)

 

Tot een bron van ontevreden klanten (361)

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.