nieuws

ASR presenteert zich bij publiek

Archief

In een paginagrote advertentie in dagbladen heeft ASR Nederland zich voorgesteld aan het publiek. "Fortis Verzekeringen Nederland heeft een nieuwe naam. We gaan verder als ASR Nederland met waar we groot mee zijn geworden: beschermen van alles wat voor u belangrijk is."

 

Er wordt in de advertentie niet ingegaan op de oorzaak van de naamswijziging: het feit dat Fortis in de afgelopen herfst de Nederlandse bank- en verzekeringsactiviteiten heeft verkocht aan de Nederlandse staat. Over het nieuwe logo wordt het publiek voorgehouden dat dit staat voor: zekerheid bieden met een menselijk gezicht. "En u als klant kunt erop rekenen dat we met onze 5.000 medewerkers nóg harder aan de slag gaan om uw vertrouwen te verdienen." Zonder verwijzing naar het oprichtingsjaar van Stad Rotterdam, een van de ASR-voorlopers, wordt gesteld: "De 289 jaar ervaring die we hebben opgebouwd, helpen ons daarbij."

 

Eigen huisstijl

Onderaan in de advertentie staat een overzicht van de merken die onder ASR Nederland vallen. Zoals gemeld, zal er voor De Amersfoortse, Falcon Leven, Europeesche, Ditzo en Ardanta niets veranderen. Zij behouden hun eigen logo en huisstijl. Zij zullen in communicatie-uitingen ook geen verwijzing hanteren ter aanduiding van hun relatie met ASR Nederland.

 

Feyenoord

Ook werd bekendgemaakt, dat komend seizoen op het shirt van voetbalclub Feyenoord de naam Fortis wordt vervangen door ‘ASR Verzekeringen’. Op de reclameborden in het Rotterdamse stadion ‘De Kuip’ zal met directe ingang de nieuwe naam te zien zijn. Sinds 1991 was Stad Rotterdam sponsor van Feyenoord. Na de overname door Fortis (2000) en het opgaan van de ‘Stad’ in Fortis ASR in 2002, is de sponsoring van Feyenoord op naam gekomen van Fortis. Het sponsorcontract met Feyenoord is de enige sponsoring die van Fortis naar ASR Nederland overgaat.

 

Gefaseerde invoering

Zoals de nieuwe naam vanaf 21 november 2008 gefaseerd is ingevoerd, zal ook het vervangen van alle uitingen waaronder drukwerk en websites met het nieuwe logo vanaf nu gefaseerd plaats vinden. Klanten kunnen hierdoor tijdelijk nog informatie ontvangen met het oude logo en de oude naam. In het derde kwartaal van dit jaar zullen alle veranderingen zijn doorgevoerd.

 

van de mens weer, aldus het concern. "Veiligheid en bescherming worden weergegeven in het huis. De boom staat voor leven, groei en investeren."

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.