nieuws

Sluit u nog beleggingsverzekeringen?

Archief

De onthulling van AssurantieMagazine dat Delta Lloyd, liefst via verkoop, wil gaan stoppen met de franchiseformule Lancyr, gaf de afgelopen twee weken heel wat beweging op www.amweb.nl, maar moest het bij een breder publiek toch afleggen tegen de uitzending van Zembla over de schadeafhandeling.

 

De reacties op het bericht over Lancyr varieerden van medeleven met de franchisenemers tot kritiek op de ontelbare initiatieven die op distributiegebied zijn ontplooid ("Verzekeraars stoppen telkens weer een vermogen in formules die na een paar jaar roemloos ten onder gaan. Volgens mij kan je van dat verspilde geld van de afgelopen 15 jaar de complete branche laten rentenieren."). Je kon er verder ‘op wachten’ dat er de draak gestoken zou worden met de profilering van Lancyr via zijn waakhond, de buldog. Een bezoeker van onze website schreef: "Spreekwoorden gaan vaak op. Hier wel zeer treffend: Blaffende honden bijten niet".

 

Dat Zembla veel emoties zou losmaken, kon men simpel voorspellen, want dit soort uitzendingen komt met de regelmaat van de klok op tv. En de reacties zijn eveneens voorspelbaar. Verdedigers van de schadeverzekeraars stellen dat elke slecht afgehandelde zaak er absoluut een teveel is, maar dat het wel een uitzondering is op de gigantische aantallen per jaar. De ‘aanvallers’ worden niet moe om aandacht te vragen voor de naar hun overtuiging bestaande structurele instelling om niet of anders zo min mogelijk te vergoeden.

 

De andere top 5-noteringen in het bezoek aan Amweb.nl in de eerste twee weken van februari waren: ‘Afab integreert serviceproviders’ (dat per saldo 46 min of meer reële reacties opleverde), ‘MoneYou stopt met intermediair’ en ‘Esté Hypotheken eindigt in faillissement’.

 

Peiling

AM’s internetpeiling was deze keer vooral gericht op het intermediair. Er waren tot begin deze week 933 stemmers, die tamelijk gelijkelijk waren verdeeld over de vier keuzemogelijkheden. De meerderheid (504) stelt zich terughoudend op, want 261 stemmers zeiden resoluut ‘Nee’ en 243 kozen voor ‘Alleen als de klant daar uitdrukkelijk om vraagt’. Verder opteerden er 206 voor ‘Ja, mits met garantie’ en stelden er 223 zich op achter de stelling ‘Ja, juist nu is dat een goed advies’.

 

Totaal 933

 

Ja, juist nu is dat een goed advies (223)

 

Ja, mits met garantie (206)

 

Alleen als de klant daar uitdrukkelijk om vraagt (243)

 

Nee (261)

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.