nieuws

Rialto vernieuwt FrontOffice en schrapt moraliteitsvragen

Archief

Rialto heeft FrontOffice vernieuwd, de applicatie die tussenpersonen gebruiken om online verzekeringen aan te vragen en te sluiten. Ten aanzien van bepaalde moraliteitsvragen, wordt daarin niet meer naar ‘de bekende weg’ gevraagd.

Rialto vernieuwt FrontOffice en schrapt moraliteitsvragen

Rialto zegt erin te zijn geslaagd om met het vernieuwde FrontOffice grotendeels automatische acceptatie en opmaak te realiseren. In eerste instantie voor Motorrijtuigen, maar later volgen ook Aansprakelijkheid en Brand. Rialto noemt het uniek dat in de nieuwe aanvraagmethodiek geen vragen meer worden gesteld waarop het antwoord al bekend is of kan worden opgehaald uit beschikbare databanken. "Verzwijging door de klant is in het nieuwe systeem bijna niet meer mogelijk, aangezien vragen over bijvoorbeeld het schadeverleden niet meer worden gesteld", aldus operationeel manager Huub Flipsen. "En als je als verzekeraar ergens niet naar vraagt, kun je je later ook niet beroepen op de mededelingsplicht."
In samenwerking met leverancier CCS is in vier maanden tijd een verbeterde versie ontwikkeld, die op 2 maart 'live' gaat.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.