nieuws

MoneyView: concurrentieslag op aov-markt

Archief

In de markt voor aov’s voor zelfstandigen is een felle concurrentiestrijd gaande, welke zich uit in kortingacties en nieuwe producten met een beperkte dekking. Dat is de belangrijkste conclusie in de nieuwe Research Special Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen van bureau MoneyView.

MoneyView: concurrentieslag op aov-markt

Het aantal zelfstandig ondernemers is in de afgelopen jaren sterk gestegen, tot ongeveer een miljoen, van wie minder dan de helft een aov heeft. De aanbieders concurreren heftig op prijs en introduceren een nieuwe generatie aov's: producten die een beperktere dekking kennen dan de traditionele. Er tekenen zich drie nieuwe productsoorten af:
* aov's die alleen een uitkering geven als arbeidsongeschiktheid optreedt naar aanleiding van een ongeval;
* aov's die in alle gevallen van arbeidsongeschiktheid een uitkering geven, maar met een beperkte uitkeringsduur;
* aov's die alleen een uitkering geven als zich een bepaalde ziekte of aandoening openbaart.
"Met deze 'uitgeklede' producten proberen aanbieders de aov beter toegankelijk te maken voor startende ondernemers, die vaak aanhikken tegen de hoge premies voor de volledige dekking", aldus MoneyView. De Research Special kost € 1.645 (excl. btw). Meer informatie is te vinden op www.researchspecial.nl.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.