nieuws

Dragon’s Den levert Aveuro’s op

Archief

In het kader van het programma ‘Proef de kwaliteit’ heeft Avéro Achmea vier intermediairbedrijven de gelegenheid gegeven om een nieuw businessplan op te stellen en dat te laten beoordelen in een eigen variant van het tv-programma Dragon’s Den.

 

"Het idee achter ‘Proef de kwaliteit’ is dat we stoppen met praten over het verkopen van verzekeringen en veel meer de nadruk leggen op ondernemerschap", zegt marketingmanager Erik During. "We willen meer gaan praten over het intermediair van de toekomst." Daartoe zijn afgelopen jaar vier zogeheten kwaliteitssessies georganiseerd, waaraan 32 kantoren hebben meegedaan. Ondewerpen die aan de orde kwamen, waren onder meer de strategie van Avéro, maar ook de eigen toekomstvisie van het intermediair.

 

  &nbspNaar aanleiding van die sessies hebben vier kantoren elk een plan opgesteld, dat vorige week in de Amsterdamse Westergasfabriek door vier experts in ondernemen (onder wie uitgever Annemarie van Gaal en directeur Rob ter Mors) is beoordeeld op toekomstbestendigheid. Conform de formule van het tv-programma was een budget beschikbaar; in totaal konden de deelnemers 10.000 ‘Aveuro’s’ verdienen. Daarmee kunnen ondersteunende diensten worden afgenomen.

 

  &nbspWinnaar werd Matthijsse Assurantiën uit Velp, vertegenwoordigd door eigenaar Gera Janssen. Zij haalde 6.000 Aveuro’s binnen. "Kern van het plan is denken vanuit totaaladvies. Daartoe is een zogeheten quick scan ontwikkeld, die in een uur een analyse maakt van de financiële situatie van de klant. Centraal staat niet het verkopen van een polis, maar het advies aan de klant."

 

in de Dragon’s Den van Avéro.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.