nieuws

Domeinkaping nog populair in 2009

Archief

Toen het internet in het middenvan de jaren negentig nog in de kinderschoenen stond – ook nog voor grote ondernemingen – zagen gewiekste mensen hun kans schoon

Ze claimden de namen van grote bedrijven als internetdomeinen, met het oogmerk die URL's voor stevige bedragen te verkopen op het moment dat de betrokken concerns op het punt kwamen om een website te lanceren. Wij leven nu in 2009 en de sport domeinkapen kan nog volop worden beoefend. Ook in onze branche laten organisaties zich overvallen door kapers die in voorspelbare situaties toeslaan. Nadat in het najaar van 2007 Ditzo had verzuimd om voor een paar grijpstuivers ook de namen Dit-zo.nl en Dat-zo.nl vast te leggen, ging Achmea er kortgeleden met boter en suiker in. Bij Patrick Vroklage, marketeer bij Ohra – die destijds Ditzo aftroefde – moet op maandagochtend 26 januari van verbazing de mond zijn opengevallen. Had Achmea tot dan toe zorgvuldig de naam Inshared.nl geheim gehouden, hadden ze wel vergeten om tevens Inshared.nl te claimen. Dat deed Patrick dus spoorslags. Leenwaarschuwing AFM Van een andere orde is de kwestie rondom AFM. Die kwam op maandag 9 februari naar buiten met de binnenkort in consumptief krediet-advertenties verplichte mededeling 'Geld lenen kost geld'. Deze mededeling kwam voor de grote partijen in de wereld van het consumptief krediet niet als een donderslag bij heldere hemel. Zij waren vooraf min of meer geconsulteerd door de AFM. Dat leidde ertoe dat een heldere geest in Wognum op de gedachte kwam om de sitenaam Geldlenenkostgeld.nl vast te leggen. En die is direct benut als portaal voor geldzoekers. DSB benutte de leenwaarschuwing van de AFM als naam voor een nieuw internetvangnet. Deelnemers InterFinanceNed happy in Arena na Friese winst Het was een droomscenario voor de honderd deelnemers van InterFinanceNed die op uitnodiging van Aegon aanwezig waren in de Arena bij Ajax-Heerenveen. Een wedstrijd die met 0-1 eindigde in het voordeel van Heerenveen. "Het was een draak van een wedstrijd", zegt de directeur van InterFinanceNed Eddie Kempers, die met z'n bedrijf niet toevallig recht tegenover het Heerenveen-stadion zit. "Want ik hou van aanvallend voetbal van de zijde van Heerenveen. In het hol van de leeuw bleek het echter niet zo gek om te verdedigen. Met wat mazzel kregen we een rode kaart mee, en ging er een vrije trap in. Omdat we overleg zouden hebben met Aegon, waren we uitgenodigd. Verder was het gewoon leuk." Minder enthousiast waren de deelnemers over het feit dat ze door Aegon van een fraaie Ajax-sjaal werden voorzien. "Want als rechtgeaarde Heerenveen-fan ga je op zo'n avond natuurlijk niet met een Ajax-sjaal op de tribune zitten", vindt Kempers. Unieke foto, want Eddie Kempers draagt een Ajax-sjaal. Reaal slaat slag aan de Maas Terwijl in het nabijgelegen Ahoy het ABN Amro Tennistoernooi op gang begon te komen, stond op dinsdag 10 februari de Reaal TennisServicesnelheidsmeter langs de oevers van de Maas in Rotterdam. Als supporter van het Nederlandse tennis nodigde Reaal voorbijgangers uit hun servicesnelheid te meten en zo kans te maken op een tennispakket. Reaal is hoofdsponsor van de nationale tennisbond KNLTB. Met daarnaast ook de sponsoring van individuele spelers "investeren wij nadrukkelijk in de toekomst van het Nederlandse tennis". Geen cabaret op HypothekenEvent Het had één van de hoogtepunten moeten worden tijdens het 18e HypothekenEvent vorige week donderdag: een optreden van Patrick van Hees (For All Finance) en cabaretier Peter Heerschop. Onder het motto 'Wie snapt er nog iets van de hypotheekmarkt?!' zouden de heren onder meer ingaan op stellingen als 'Zijn al die exotische producten wel nodig?' en 'Waarom werken er alleen maar lelijke mensen'. Het is er allemaal niet van gekomen, want Peter Heerschop was verhinderd wegens filmopnamen. Hoe link is Linked-In? Honderden branchegenoten hebben inmiddels hun profiel geplaatst op de netwerksite LinkedIn. Soms kom je daar verrassende dingen tegen. Neem nu Bas Millenaar, commercieel directeur van De Hypotheker. Hij staat op LinkedIn te boek als CEO van deze organisatie. Wat zou er dan staan bij eerste man Karel Pauw? Daar staat simpelweg 'directeur'. Actueel (laten) houden van profielen is ook nuttig. Te elfder ure komt de aap uit de mouw. "De heer Millenaar heeft zich zelf nimmer aangemeld bij LinkedIn", meldt zijn secretaresse. "Dat wil hij ook absoluut niet." Vierde editie dartstoernooi Op maandag 30 maart wordt de vierde editie van het Darts Toernooi voor de coassurantiewereld gehouden. Het toernooi, dat vorig jaar meer dan tweehonderd spelers/toeschouwers uit alle geledingen van de coassurantie trok, vindt opnieuw plaats in hetDart- en biljartcentrum Osdorp aan de Jan Rebelstraat 24 in Amsterdam. Om 17.00 uur zal het buffet worden geopend, waarna rond 18.00 uur de eerste darters zich naar de wedstrijdborden kunnen begeven. Ook dit jaar zal het eten plus een aantal drankjes voor rekening van de organisatie zijn. Rond 22.00 uur is het toernooi afgelopen. Er kan op drie niveaus worden ingeschreven: crack, gevorderde of beginner. Inschrijven (vóór 15 maart) kan per e-mail: asdato@gmail.com.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.