nieuws

Direct-Office mikt meer op mkb

Archief

Direct-Office, het internetinitiatief van 33 NBVA-kantoren, gooit het over een andere boeg. Het midden- en kleinbedrijf is speerpunt geworden: dat moet worden voorzien van digitale informatie en persoonlijke advisering.

 

Direct-Office moet in de zakelijke markt als leadgenerator gaan werken voor de aangesloten NBVA-kantoren. Met initiatieven als het ZZP Plein bereikt Direct-Office inmiddels meer dan 300.000 bedrijven met maximaal vijf werknemers. Daarbij gaat het vooral om informatievoorziening en contact leggen met een kantoor. Daaruit moet dan uiteindelijk de relatie voortkomen.

 

  &nbsp"In ons startjaar 2007 hadden we enkele duizenden unieke bezoekers per maand, maar offertes werden minimaal opgevraagd en verzekeringen te weinig gesloten", zegt mede-initiatiefnemer Ronald Ploeg. "In 2008 hebben we vooral geïnvesteerd in het opbouwen van vertrouwen bij onze bezoekers. We zagen het bezoek op de site toenemen, maar in verhouding zijn er nog te weinig sluiters", aldus Ploeg.

 

Andere koers

  &nbsp"We hebben veel leermomenten gekend, waarbij we de handelingen van klanten op internet steeds beter zijn begrijpen", aldus Ploeg. "In 2008 hebben we een aantal nieuwe producten gebouwd, waardoor we een andere koers kunnen varen. Wij zetten websites als ZZP Plein in als leadgenerator voor de aangesloten kantoren. Wij informeren ondernemingen over Direct-Office en over de NBVA-kantoren. Dat heeft geleid tot grote bezoekersaantallen op de websites. Afgelopen maand hebben we 110.000 adressen gemaild; op de dag erna kregen we 5.500 bezoekers op de site."

 

  &nbspDe particulier is echter niet helemaal uit beeld: "Nog altijd kunnen particulieren bij ons op de site een verzekering sluiten, maar bedrijven willen we vooral informatie verstrekken en een landelijke dekking qua advies bieden."

 

Brancheorganisaties

Direct-Office is op dit moment in gesprek met brancheorganisaties. "Die zijn op zoek naar een adviespartij met landelijke dekking. Wij gaan hun een verzamelpakket aanbieden, waarbij we die landelijke dekking kunnen garanderen met persoonlijke slagkracht in de regio."

 

  &nbspVoor de verzekeringen werkt Direct-Office samen met onder meer de Van Kampen Groep.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.