nieuws

Belgen zien niets in multidistributie

Archief

De Belgische verzekeringswereld moet niet veel hebben van zogeheten multichanneldistributie. Toch zou dat voor extra groei kunnen zorgen, zo leert onderzoek van Capgemini.

Belgen zien niets in multidistributie

In verzadigde markten kan verkoop via meer kanalen een hefboom zijn om nieuwe klanten aan te trekken en meer inkomsten te genereren uit bestaande klanten. Zo zou een verzekeraar in België tot 3,5 polissen per gezin kunnen verkopen, tegen 2,2 polissen wanneer via één kanaal wordt gewerkt. Desondanks is 81% van de Belgische markt tegen een multidistributiemodel. Wereldwijd is meer dan de helft van de verzekeringsbranche enthousiast over verkoop via verschillende kanalen. Volgens de studie van Capgemini beschouwen Belgen internet in vergelijking met andere landen veel minder als volwaardig verkoopkanaal.
Als positieve voorbeelden voor de Belgische markt worden genoemd het bank-verzekeringsmodel van KBC en ING's autoverzekeringssite Ingauto.be.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.